6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wouters

Mavericks -> Help! Schijfleesfout

Goedmorgen allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen (ben nogal in de stress;)
    Gisteravond heb ik de update naar Mavericks op mijn Imac binnengehaald.
    Toen het installatie bestand binnen was en de computer opnieuw opstartte om te beginnen met installeren kreeg ik ineens met grote letters Schijfleesfout in beeld. Toen de computer wederom opnieuw opgestart was was de enige schrijf waarop mavericks geïnstalleerd kon worden het installatiebestand, kortom mijn gewone schijf is totaal niet meer zichtbaar.
    Het lukt mij ook niet terug te keren naar mijn oude OS, zou niet weten hoe dit moet en of dit kan.
    Kortom; HELP! ik ben bang dat ik al mijn bestanden kwijt ben. Is dat ook zo? En hoe zorg ik ervoor dat de installatie hervat kan worden.

Alvast ontzettend bedankt voor hulp!

Groet,

Wouter

Bijdrager
    Targaryen

Al je bestanden kwijt? Nee hoor, ik ga ervan uit dat je een back-up hebt gemaakt voor je overging tot de installatie? Zoniet, tja… Het ziet er naar uit dat je je je schijf zult moeten herstellen. Als herstellen niet lukt, dan zul je hem moeten formatteren en dan ben je alles kwijt.

Bijdrager
    wouwout

Ben bang dat het formatteren wordt.

Adviseer iedereen om te wachten op de 10.9.1 update voordat je mavericks installeert.

Bijdrager
    hatolex

Beetje onzinnig advies, het gaat in 99% van de vallen geheel probleemloos. (schat ik)

Bijdrager
    wouters

Targaryen – hoe kan ik mijn schijf herstellen?

Bijdrager
    Targaryen

Opstarten met [cmd] – [R] ingedrukt en dan je schijf herstellen. Als dat niet lukt moet je hem wissen. Dan ben je alles kwijt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.