18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Geert1976

Mavericks GM: glitches tijdens scrollen in Safari

Ik werk nu een dag of 4 met de GM van Mavericks. Wat mij opvalt is dat tijdens het scrollen in Safari vaak websites stroperig aanvoelen…glitchy dus.

Nog meer mensen hier last van? En iemand die al een mogelijke oplossing (workaround) kent?
    hoor het graag! dank alvast

Bijdrager
    belfortmac

Oplossing heb ik niet voor je, wel een vraag.
    Hoe bevalt Mavericks??

Bijdrager
    Geert1976

behalve mijn probleem met Safari, top! alles voelt sneller aan, merk dat ik wat langer (ong uurtje) doe met een batterij. Ik werk met een 2013 MacBook Air.
    Tabs in Finder is erg fijn.

Bijdrager
    belfortmac

Zelf ook een MacBook Air 2013, en een uit 2011.
    Ik was al heel tevreden met mijn batterijduur, dus dit is goed nieuws.
    Bedankt, hoop dat je nog antwoord op je vraag krijgt.;)

Bijdrager
    csteelooper

Ik heb ook een off-topic vraag: ik hoop van harte dat VMWare Fusion 5 draait onder Mavericks. Zo niet, dan heb ik een probleem. Want m’n Mac heeft 2GB en VMWare Fusion 6 draait daar niet lekker mee. Die heb ik ook al, maar heb weer moeten downgraden naar 5 omdat die veel beter draait. Als je toevallig beschikt over VMWare Fusion 5, zou je die dan eens kunnen testen voor mij?

Ik heb DP2 en DP3 in multiboot getest, en daar had ik nergens last van met Safari, maar er zou natuurlijk altijd sprake kunnen zijn van een regressie. Doet het probleem zich voor op álle websites, of alleen op wat complexere sites? En heb je al geprobeerd om bijvoorbeeld extensies uit te schakelen (Flash, etc.) om te kijken of en zo ja in welke mate zich het probleem dan nog voordoet?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Mavericks na een weekje (legale) GM:
    Meer batterijtijd.
    IBooks nog een redelijk buggy met ePub-formaten.
    Waar heb je tabs in je Finder eigenlijk voor nodig?
    Kleine snelheidsverbeteringen in het opstarten.
    Safari is sneller.

MBP 2010.

Bijdrager
    Geert1976

bedankt voor je reactie en meedenken, csteelooper. Ik zal eens mijn extensies (heb alleen Flash en AdBlock0 1 voor 1 uitschakelen en kijken of het probleem dan minder word of aanblijft.

Helaas beschik ik niet over VMWare Fusion, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Bijdrager
    tomc

Ik heb in mountain lion ook problemen met scrollen in safari volgens mij ligt het dus niet aan mavericks specifiek.

Inactief
    Anoniem

Misschien een plug in of extensie die nog niet bijgewerkt is voor Mavericks?

Edit: dat werd hierboven ook al gevraagd:)

Bijdrager
    Geert1976

ben er inmiddels achter dat AdBlock nog niet is updated voor Mavericks GM. Dus die ga ik uitzetten.

Bedankt allen voor het meedenken!

Bijdrager
    mollie319

Ik weet niet welke AdBlock jij gebruikt, maar ik heb totaal nergens last van met de Mavericks GM.
    Ik gebruik AdBlock 2.6.4

Bijdrager
    Geert1976

er was een AdBlock 2.6.9, maar die was te vroeg released. Dit zou o.a. de Mavericks update zijn. Ontwikkelaars gaan die update nog even tegenhouden, schijnt toch nog niet helemaal in orde te zijn

Bijdrager
    Xcode

Het zou fijn zijn als alle bugs ook aan Apple worden gemeld zodat Apple de mogelijkheid heeft ze op te lossen.;)

Bijdrager
    appievanr

Hier ook Mavericks werkend met iMac Late 2009

1: Rete traag met opstarten.
    2: Na uit sluimerstand halen duurt het 10 minuten voor het Keyboard en Magic trackpad weer verbinding krijgt.
    3: Met Lan verbinding 10Mb minder snelheid met mijn internet. Via Wifi probleem verholpen.

Merkbaar trager op mijn iMac dan Mountain Lion.

Ben blij dat ik het heb kunnen testen en heb het gevoel dat dit niet de GM Build versie gaat worden die in de App Store uit gaat komen. Geef het nog een kans tot het officieel uit is. Mocht er geen verbetering in komen dan gewoon terug naar Mountain Lion.

Voor de rest prima maar niet spectaculair.

Inactief
    Anoniem

@appievanr: Bedankt voor het testen. Kun je je ervaringen hier doorgeven: http://www.apple.com/feedback/macosx.html ?

Bijdrager
    INCTRL

Totaal geen last van. Is ook niet Mavericks gerelateerd lijkt mij. Even schijfhulprogramma draaien en gaan met die banaan!

Bijdrager
    appievanr

@Koen

Bedankt had ik al allemaal doorgegeven. Net zo als dat je iMac met Mavericks een nacht in de sluimerstand heeft gestaan en je s’morgens opkomt dat je externe schijf corrupt is gemaakt. Al mijn bestanden dus pleitos.

Maar voor de rest werkt het allemaal super.;!

@INCTRL
    Schijfhulpprogramma is wel gebruikt hoor!(y)

Bijdrager
    k-the-ripper

@csteelooper
    Mavericks GM op iMac 21,5″ (late 2012)
    VMWare Fusion 5.03 werkt prima (Win 8)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.