9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Mavericks file server SMB problemen

Goedemiddag,

Wij hebben de laatste tijd veel (welbekende) problemen met SMB en Mavericks server. ACL’s zijn enabled en permissions worden ook goed doorgegeven echter wanneer een (Windows) cliënt een bestand open heeft voor langere periode dan wijzigt deze zichzelf in read-only.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Moderator
    Night

Is dat niet een beetje logisch? Zo wordt voorkomen dat gebruiker 2 de file overschrijft terwijl gebruiker 1 deze open heeft staan.
    Of bedoel je dat het openstaande bestand door gebruiker 1 niet meer weggeschreven kan worden, als deze langere tijd openstond?

Bijdrager
    Domtoren

Het gaat om gebruiker 1. Als je zelf een bestand te lang open laat staan wordt het read-only. Wij hebben dit probleem ook op kantoor. Mavericks 10.9.3 had daar een oplossing voor moeten bieden maar helaas…

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Het gaat inderdaad alleen om gebruiker 1. Bestanden die te lang open staan wijzigen zichzelf in alleen lezen.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Zojuist de permissions op .TemporaryItems (in de root van de shares) doorgevoerd naar 1777, kijken of dat verschil maakt. Mocht dat zo zijn laat ik het weten.

Bijdrager
    Obi

Het is bekend dat de SMB implementatie in Mavericks bagger is.
    Veel meer mensen met Mavericks rapporteren gelijksoortige problemen
    met SMB shares. Sommige mensen veranderen hun Mavericks SMB
    in een oudere versie van SMB die blijkbaar beter werkt dan de huidige
    SMB die in Mavericks zit ingebouwd.

Zoek op internet maar eens naar Mavericks and SMB..

2cts

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Ik ben bekend met de problemen maar ik heb SMB op dit moment redelijk stabiel draaien, op dit probleem na gaat alles eigenlijk prima.

Bijdrager
    Domtoren

Ook bij mij draait SMB prima, op dat ene probleem na. Ik ben benieuwd of die oplossing met .Temporaryitems helpt.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Dat… lost het probleem in ieder geval niet op.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.