17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Apple9

Mavericks en iLife

Beste Omt’ers,

Na het downloaden van Mavericks keek ik naar mijn iLife apps, en deze waren nogsteeds hetzelfde.
    Nu dacht ik dat de apps dan wel via een update in de Mac Appstore kwamen. Maar ook dat is niet…

Moet ik deze apps nu weer opnieuw gaan kopen?
    In de keynote zeiden ze nog dat iLife & iWork gratis zouden worden?

Alvast bedankt,

Bijdrager
    basberg

Ze zijn inderdaad gratis te updaten. Bij mij veranderde de icoontjes pas na het updaten als ik er voor het eerst op klikte.

Bijdrager
    KarelWillem

Ze zijn niet zonder meer gratis.

Lees dit er even op na als je vragen hebt:

http://www.iphoneclub.nl/294514/iwork-en-ilife-apps-gratis-downloaden-op-ios-en-mac-voor-wie-en-hoe/

Bijdrager
    Shmoo

Niet iedereen kan ze direct updaten er is namelijk een probleem bij Apple.

Sommige hebben ze wel al gekregen en andere nog niet – Apple zou eraan werken.

Bijdrager
    gerryvonne

Had je de eerdere versie iLife apps reeds via de App Store gedownload/gekocht? Als dat zo is zou het dus moeten werken. Indien je deze bij aanschaf van je Mac hebt gekregen op een DVD, dan kan het wel eens zo zijn dat dit je misschien kan helpen of misschien meer informatie geeft.

Bijdrager
    Shmoo

Er zijn anders genoeg mensen online die vertellen dat ze iLife of iWorks per DVD gekocht hebben, dan is je Mac echt wel ouder dan 2011 en zelfs die mensen krijgen hun updates naar de nieuwe versies mits ze deze Apps op hun Mac hebben staan.

Alleen zit er een probleem bij het toekennen op dit moment.

Bijdrager
    appievanr

@Shmoo en andere. Ik krijg deze melding. Denk niet dat iederéén die gratis upgrade krijgt. Draai ook al tijden mee met iLife en dergelijke.

Bijdrager
    Shmoo

Nee ik denk ook niet dat iedereen hem Gratis krijgt want anders hoeven ze er niet zo heel moeilijk over te doen en de App gewoon 48 uur Gratis maken of dat soort fratsen.

Maar het is wel gek dat mensen die een oude Mac hebben deze software ooit gekocht hebben in de winkel en nu toch een update krijgen omdat OS X Mavericks ziet dat er een oudere versie van Pages, Numbers en Keynote op hun computer staat.

Ik was zelf net aan het denken miss. maak het iets uit als je ze direct in de Programma’s folder zet want tijdens het installeren vanaf de DVD ( jaren geleden ) kwamen deze apps in een eigen folder terecht.

Bijdrager
    appievanr

Nou maar hopen dat ze updates blijven uitgeven voor de oude programma’s. Niet zo heel vreemd dat Mavericks gratis is. Want oudere gebruikers van iLife en iWork’s kunnen de portemonnee gaan trekken. Dus, zo gratis is Mavericks niet als men denkt. Slimme zet van Apple. Wordt voor sommige gebruikers een dure OS X upgrade. Nieuwe versie, bijpassende icoontjes en kleurtjes voor Mavericks= iSheep hebbe, hebbe.;)

Bijdrager
    Verdult

Hij gaf bij mij wel aan dat ik een oude garageband op men mac had staan en dat ik de nieuwe kon kopen, toen ik de prijs wilde bekijken en op koop nu klikte begon hij te downloaden. Met kopen bedoelen ze dus gewoon aan je account koppelen en is (bij mij was het in ieder geval zo) gratis.

Bijdrager
    Shmoo

Garageband is sowieso Gratis voor iedereen vanaf nu, alleen extra content kost geld via in-app aankopen.

Bijdrager
    Shmoo
    appievanr op 23 oktober 2013

Nou maar hopen dat ze updates blijven uitgeven voor de oude programma’s. Niet zo heel vreemd dat Mavericks gratis is. Want oudere gebruikers van iLife en iWork’s kunnen de portemonnee gaan trekken. Dus, zo gratis is Mavericks niet als men denkt. Slimme zet van Apple. Wordt voor sommige gebruikers een dure OS X upgrade. Nieuwe versie, bijpassende icoontjes en kleurtjes voor Mavericks= iSheep hebbe, hebbe.;)

Ach zo heel erg zou ik het nu ook weer niet vinden, ik bedoel het is denk ik meer dan 5 jaar geleden dat ik deze software in de winkel gekocht heb voor ongeveer 80,- als ik me niet vergis dus dat een bedrijf 5 jaar ondersteuning geeft op 3 Apps ( iWork’s ) mag je denk ik wel blij mee zijn. Al kun je natuurlijk ook wel zeggen dat ze de laatste 4 jaar er amper naar omgekeken hebben en ze alleen maar wat bugs en integraties hebben aangepast in hun eigen voordeel ( MobileMe eruit –> iCloud erin ).

Maar ik wacht sowieso even af, miss. heb ik geluk en krijg ik ze gratis zo niet dan doe ik voor iemand wel weer een klusje aan een website inruil voor een iTunes giftcard.
    Op die manier heb ik de laatste jaren zo’n beetje al mijn software bij elkaar gesprokkeld. Het is leuker dan illegaal downloaden.

Bijdrager
    Maverick9898

Gek, ik krijg ze ook ‘gratis’, terwijl ik ze gedownload heb van TPB jaren geleden. En mijn iMac is uit 2011.

Maar goed, Mavericks is niet bijster interessant verder. Het is een ‘negligible’ update, mijns inziens. Het ziet er allemaal een beetje anders uit, maar sommige dingen ook totaal niet (iPhoto bijvoorbeeld….hoe kunnen ze in vredesnaam claimen dat dat een nieuwe versie is?). Het geeft ook verder niet, de Mac is in zekere zin een ‘uitontwikkeld’ product. Er is niet heel veel dat je er meer mee zou kunnen of willen kunnen en het werkt allemaal prima.

Weet iemand overigens hoe ik in Pages de taal kan wijzigen? Ik typ voornamelijk Engelse stukken (aangezien ik in een Engelstalig land woon), maar heel soms moet ik ook wat Nederlands typen. Standaard staat ie op Engels en vroeger kon je dat wijzigen, maar ik kan het nergens vinden…

Bijdrager
    Shmoo

Werkt dat niet auto. op de volgorde van je taalinstellingen bij de systeemvoorkeuren ?

Bijdrager
    MacKevin11
    Maverick9898 op 23 oktober 2013

Gek, ik krijg ze ook ‘gratis’, terwijl ik ze gedownload heb van TPB jaren geleden. En mijn iMac is uit 2011.

’t zelfde hier, moet ik de updates gewoon kunnen vinden in de Appstore onder het tabje ‘updates’?

Ik heb de Mac tweedehands gekocht, de vorige eigenaar had de apps al op zijn account geactiveerd. Ik heb gekozen voor een reinstall… vandaar…

Bijdrager
    rubendelil

Voor iedereen die iLife 11 heeft of iWork 09 via een DVD had gekocht, niet zomaar de update gaan aanschaffen!!! Er zit namelijk een bug in de updateserver van Apple die ervoor zorgt dat deze wanneer je systeem niet op Engelstalig staat, je niet kan updaten. Zie ook deze thread, waar ik een oplossing in gepost heb die voor velen blijkt te werken: https://discussions.apple.com/thread/5467046?start=0&tstart=0

Zet je systeemtaal via Systeemvoorkeuren op Engels, herstart en kijk dan nog eens of je de software kan updaten. Op die manier is het mij namelijk gewoon gelukt een gratis update te ontvangen van de software, en ik heb iLife 11 en iWork 09 allebei op DVD en van daar geïnstalleerd. Het is zelfs zo dat na die update de software ineens zichtbaar wordt op je Mac App Store aankopen, waar dit bij alle vorige updates niet het geval was. Dus dat is mooi.

Bijdrager
    ronald

De oplossing die rondwaart is:

Workaround if you don’t want to wait:

1.Go to system preferences. 2.Open up User and Groups. 3.Unlock the lock. 4. Press Plus sign. 5.Create a new account and put TEST in the Full Name area. Change new account to an Administrator. Don’t put anything else in. Hit Create User. 6. Log out of your account and then log in to the new TEST account. 7. Go to software update where the Apple is on the top left. You will now see iPhoto and iMovie. 8.You have to install Garageband separately and it does install separately then older Garageband. You can keep both installed. 8. Log out of the TEST account and log into your account. Delete the TEST account, and you are all done. Now you will have all new installed.

alleen, je computer staat dan even open voor iedereen!!

Of je dat wilt?

Ik hoor graag of het werkt

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.