6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jacarrino

Mavericks & Drobo S

Goedenavond Apple en Drobo bezitters!

Ik heb een iMac met een Firewire aansluiting (Max 800 Mb/s). Nu ik Mavericks heb geinstalleerd duurt het een paar uur voordat mijn iMac de schijf heeft herkent en in Finder plaatst. Maar daarna is het een read-only schijf geworden. Een paar facts:
    Bij schijfhulp:
    1. De Hoofdschijf Drobo staat normaal weergegeven, maar de partitie (Drobo) is grijs gemaakt.
    2. De S.M.A.R.T. status van de DROBO hoofdschijf wordt niet meer ondersteunt.
    3. Ik heb de schijf gecontroleerd en er treden idd fouten op, maar herstellen is onmogelijk. Kan ik mij ook iets bij voorstellen, aangezien Drobo z’n eigen indeling heeft.

Daarnaast gekeken op de Drobo website/ forum, maar omdat ik de schijf nu al een tijdje in mijn bezit heb, kan ik wel een support-abonnement kopen van 149 Dollar, dus dat schiet ook niet op.

Hebben jullie ook een Drobo S + Mavericks + Firewire? Zo ja, hebben jullie problemen?

Alvast dank voor jullie reactie (en meedenken)

Cheers Jacarrino

Bijdrager
    Joffry

Ja er zijn heel veel mensen, die dit probleem hebben. Als je op Google kijkt en Apple Discussions dan zie, dat men er nog niet uit is. Misschien bij USB geen probleem ?

Bijdrager
    polansky

Ik zou de Drobo de deur uitdoen – mijn versie had last van het ‘sudden death’ syndroom waardoor ik in een klap niet meer bij mijn data kon.
    Sindsdien overgestapt op een Synology NAS.

Bijdrager
    yanmik

Hier een Drobo 2nd gen met iMac Mavericks.
    Aangesloten via Firewire.
    Totaal geen probleem.
    Ook je Drobo software updaten.
    Drobo draait hier al ongeveer 5 jaar 24/7. Werkt perfect.

Bijdrager
    Jacarrino

Misschien bij USB geen probleem ?

USB geprobeerd, maar ook geen succes

@Yanmik Hier dus niet. In het begin heb ik de OSX geüpdate naar Mavericks, was toen ook geen probleem. Maar omdat deze OS buggy verliep, adviseerde Apple Care mij om een nieuwe installatie te doen met daarna een toepassing van Migratie assistent. Na deze ‘Clean instal’ dus een probleem.

Bijdrager
    Triumph

Sorry geen oplossing voor je maar die van mijn doet het nog steeds prima (FW800) en nu net een Drobo N besteld voor aan de nieuwe MacPro (Thunderbolt aansluiting op de Drobo)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.