6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Gert Snijders

Mavericks / Contacten – 2 keer iCloud als groep?

Nu 10.9.2 beschikbaar is, heb ik de overstap naar Mavericks gemaakt – MacBook Air van eind 2010.
    Na even “wennen” verloopt het meeste gladjes – op een vreemd iets in “Contacten” na.

Contacten worden gesynchroniseerd tussen meerder iMac’s en één iPhone via iCloud.
    In de iMac’s (10.8.5) staat in de linker-kolom (met groepen) van boven naar beneden
    – iCloud
    – Alle contacten
    – Slimme groepen
    – …. enz.

Op de MBA staat
    – Alle contacten
    – iCloud
    – Alle iCloud
    – iCloud
    – Alle iCloud
    – Slimme groepen
    – …. enz.

En alle kaarten hebben op de kaart staan bij “kaarten” 2x iCloud – identiek gespeld

Het lijkt dus, of ik 2 sets van volkomen identieke kaarten heb – maar alleen op de MBA onder Mavericks.

Iemand suggesties?
    Ik kan de tweede groep nergens verwijderen … lijkt het.
    Verwijderen van een kaart leidt tot verwijderen in beide (?) groepen.

Bedankt!

Bijdrager
    Riny Maas

Hoeveel (en welke) accounts staan er ingevuld bij de “Voorkeuren/Accounts” ?

Bijdrager
    Gert Snijders

Net terug van “weg geweest”, dus wat vertraagde reactie …

Er staan 2 accounts met de naam iCloud.
    En 1 account “op mijn Mac”.

Wanneer ik een van beide iCloud-accounts wil “weg-min-nen”, dan krijg ik als antwoord, dat dit via “Internet-accounts” moet.
    Aldaar staat maar één iCloud-account en één Gmail-account.

Bedankt voor het mee-denken!

Bijdrager
    Riny Maas

Wat gebeurt er als je bij iCloud Contacten af zet, adresboek checkt en daarna weer aan zet?
    Ik zou anders toch het iCloud account verwijderen, (dat kan veilig immers alle opslag staat in de iCloud)
    de computer herstarten, kijken of je adresboek verdwenen is en vervolgens iCloud weer activeren.

Bijdrager
    Riny Maas

en geef het Internet account een andere naam als alleen iCloud (b.v. iCloud Gert)

Bijdrager
    Gert Snijders

Bedankt Riny,

zoals je al in je eerste zin aangaf – simpelweg uitvinken en daarna weer aanvinken in de iCloud-voorkeuren was voldoende.
    Na stoppen en weer opstarten van het adresboek was het weer precies zoals in de iMac’s.

Opgelost dus, waarvoor nogmaals dank!

Gert

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.