18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    pwissink

Mavericks 'bugs' ?

Allen,

Sinds juni dit jaar ben ik in het bezit van een MBP medio 2012 met 4 Gb ram en 500 hdd. Het instap model van Apple dus. Dit is mijn eerste mac en na 20 jaar microsoft ging me toch een wereld open totdat ik ‘m van de week geupgrade heb naar OSX 10.9. Lijkt Windows XP wel geworden. Gevonden problemen zijn:

iPhoto loopt vast na poging foto’s te exporteren (systeem reboot enige optie om weer aan de praat te gaan)
    Safari soms langzaam en ‘terug’ werkt niet meer (idem systeem reboot)
    Mouse pointer veranderd soms in een cursor
    IOS vreet nu batterij
    Email instellingen in mail, uitgaande mail verdwenen (kon deze opnieuw erin zetten)

Iemand dezelfde ervaringen?

Mvg

Peter

Bijdrager
    KarelWillem
    pwissink op 26 oktober 2013

…Iemand dezelfde ervaringen?…

Nee.:)

Bijdrager
    Buzz

Nee:)

Bijdrager
    Rickje

IOS vreet nu batterij

Deze mag je me even uitleggen, want ik zie geen verband met Mavericks en IOS…

Safari soms langzaam en ‘terug’ werkt niet meer (idem systeem reboot)

Ik heb zelf dat als ik via youtube zoek, een video aanklik en dan een pagina terug ga, dat de video ergens op de achtergrond opnieuw gaat laden terwijl ik in het zoekresultaten scherm ben. Beetje maf, had het de eerste dag na Mavericks, nu nog steeds. Het is dus niet hetzelfde probleem, maar wel een Safari bugje, als je het mij vraagt;)

Alle andere genoemde problemen heb ik totaal geen ervaringen mee.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Toevallig ooit clean my Mac of mackeeper gebruikt?

Het kan ook zijn dat er vanalles mis is gelopen tijdens het installeren. Installeer 10.9 eens opnieuw en zet daarna de back-up die gemaakt hebt voor je naar 10.9 ging er terug op.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

iPhoto:
    Heb je al geprobeerd om je bibliotheek opnieuw op te bouwen?
    Dat doe je door iPhoto te openen met de cmd-alt toets ingedrukt. (Wel zorgen voor een backup van de bibliotheek!)

Mouse pointer veranderd soms in een cursor

Hoe bedoel je? De mouse pointer IS een cursor. Bedoel je de roterende strandbal?

Bijdrager
    Koetjesreep

Allen,
    Persoonlijke blablabla. Lijkt Windows XP wel geworden.

Je bedoelt dus dat het stabiel werkt? Die ervaring heb ik ook:D

Bijdrager
    essiw

Ik had ook veel problemen, gewoon herstart met command + R (na de toon) en mavericks opnieuw geïnstalleerd. Probeer wel eerst of een safeboot het probleem oplost;) zou veel makkelijker zijn.

Bijdrager
    iMachia

Bij mij werkten de Airport express-routers niet meer als uitbreiding van mijn netwerk in combi met mijn Airport extreme. Volgens Apple komt dat al (veel) vaker voor en men heeft nog geen goede oplossing. Ik heb de Airport express ontkoppeld via een harde reset en tegelijkertijd alle bestaande toegangscodes onder sleutelhanger verwijderd. Vervolgens opnieuw geïnstalleerd en na enige hapering werkt alles weer.

Bijdrager
    pwissink

iMachia: mijn airport extreme en beide express werken goed. geen probleem.
    koetjesreep: xp had (zeker in het begin) vaak last van crashes, bugs etc. Mountain Lion werkte hier goed. Accu ging echt wel 7 uur mee, nu met Mavericks echter een stuk minder. Schatting ca. 4 uur en dan weer opladen.
    Hendrik: een pointer is niet hetzelfde als een cursor. kijk maar als je zit te typen, dat is een cursor terwijl je pointer ergens op je werkblad verschijnt als je de muis beweegt. Beweeg je deze op een tekst veld dan veranderd deze in een ‘cursor’. Dit doet ie bij mij dus ook dus op het bureaublad, dashboard en andere vensters. Dit was voorheen niet. Die tip van iPhoto ga ik morgen eens proberen.
    Rickje: bij safari ‘geef vorige pagina weer’ wil deze terug maar blijft hangen. Dit is trouwens na de laatste keer opstarten niet meer gebeurt.

Om mijn mac meteen te cleanen lijkt me wat te voorbarig. In juni gekocht, alleen iWork’s erop staan met MS Office, een berg muziek en foto’s. Thats all.
    Mocht het niet baten tjah, dan opnieuw installeren. Dan drop ik hier nog wel een lijntje.

Bijdrager
    SunKeeper

Niet teveel stoned worden dan.

Koetjesreep op 26 oktober 2013

Allen,
    Persoonlijke blablabla. Lijkt Windows XP wel geworden.

Je bedoelt dus dat het stabiel werkt? Die ervaring heb ik ook:D

Ja, belachelijk dat Microsoft nu al de ondersteuning stopzet. Het heeft nog minstens zoveel gebruikers als OS X Mavericks.:P

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Nou eigenlijk zit XP nog steeds vrij hoog met meer dan 30% achter W7. Mavericks staat op 0,06%

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@pwissink
    Niet dat het verder belangrijk is, maar een cursor is een positie bepaler. En je hebt verschillende soorten cursors. De verticale streep die in een tekstveld verschijnt heet simpelweg de tekst cursor. En zit je in b.v. een menu dan is het de aanwijs cursor of pijl en die verandert hier op OMT in de hand cursor als je op je avatar gaat staan. Kortom: cursor is de algemene benaming voor de muispositie en de vorm reflecteert de functie.

Dat hij de verkeerde vorm heeft terwijl hij op b.v. de desktop staat heeft te maken met een probleem met het proces dat de positie bepaalt c.q. controleert. Ik heb er bij bepaalde programma’s (niet van Apple) ook wel eens last van, maar één keer extra klikken of over een object gaan dat de cursor een andere vorm geeft hersteld dit dan.

Bijdrager
    SunKeeper

Daarom zei ik ook: minstens.:D

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Om mijn mac meteen te cleanen lijkt me wat te voorbarig. In juni gekocht, alleen iWork’s erop staan met MS Office, een berg muziek en foto’s.

Euh, ik bedoelde eigenlijk dat je ver weg moet blijven van programma’s als Clean My Mac en Mackeeper. Die verneuken je hele systeem.
    OSX heeft geen schoonmaak nodig.

Bijdrager
    Rickje

Bug die ik heb, me externe monitor wordt niet herkend nadat me comptuer (macbook air mid 2012) uit de sluimerstand komt. Beetje irritant om elke keer de thunderbolt los en weer aan te koppelen… ff wachten op een update. Voorheen werd je externe monitor wel gewoon aangestuurd waardoor je meteen verder kon werken.

Bijdrager
    pwissink

Toch nog even reageren op mijn gestarte topic. Het lijkt erop dat alle ‘bugs’ hier bij mijn macbook zijn opgelost, op 1 ding na. Naar mijn mening is de accu nu veel sneller leeg dan voorheen terwijl Apple claimt dat het OS energie zuiniger zou moeten zijn. Zijn er meerdere die dit vermoeden?

Bijdrager
    Facundo

Kijk eens in ‘Activiteitenweergave’. Daar kun je tegenwoordig ook zien welke apps veel energie gebruiken.
    Genoemde problemen ervaar ik overigens niet en ook op de fora kom ik dit keer niet echt fundamentele issues tegen. Er zijn altijd wel een aantal apps die niet meteen lekker draaien op een nieuw systeem, maar die worden meestal (en ook nu) snel weer verholpen met updates. Het enige issue dat ik heb is dat ik in LogicX m’n audio/midi-device moet herbevestigen als de Mac uit de slaapstand is gekomen. Maar ook dat is een kwestie van rapporteren aan Apple en Avid en wachten op een update van systeem en/of audio/midi-driver.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.