30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 146)
  • Q:
    Bijdrager
    jan jansen

Matige kwaliteit MacBook Pro 13".

Na 2 jaar is het wederom tijd om een nieuwe voeding voor de MacBook Pro te kopen.
    De magnetische stekker is wederom versleten.

En ook de doppen onder de Macbook zijn inmiddels verdwenen.

Weet iemand hoe dit op te lossen en of er een coulanceregeling bestaat?

B.v.d. J.

Bijdrager
    borisboef

Ik wil niet heel vervelend doen, maar ik doe gemakkelijk vijf jaar met zo’n adapter en dan is hij nog niet kapot. Bijna geen enkel vorm van slijtage en hij gaat toch elke dag mee in de tas. Ook de schoentjes zitten er hier toch al jaren op.
    Ben bang dat je je kabels niet op de juiste manier gebruikt. Het lijkt wel alsof er een muis aan gebeten heeft. Het is duidelijk gebruiksschade dus ik zou niet weten waarom hier een coulanceregeling voor moet bestaan?

Bijdrager
    jobz

terug naar de winkel waar je deze hebt gekocht? Sommigen bieden langere garantie dan Apple…

[edit] behalve bij de winkel waar Borisboef werkt :sarcastic:, want hij heeft de ‘T-Mobile-mentaliteit’: stuk? jouw schuld.

Bijdrager
    sjonnie

Het kabeltje ziet er uit alsof er altijd aan het kabeltje wordt getrokken bij verwijdering i.p.v. de connector zelf.

Bijdrager
    jan jansen

Gebruik is wel intensief maar toch normaal te noemen. Ben best zuinig op mijn spullen.

Bijdrager
    sepollema

De stekker is niet versleten, de kabel is zwaar toegetakeld ! Dit gebeurd echt niet bij ‘normaal’ gebruik hoor… ik heb hier nog laders in gebruik van de allereerste macbook pro (2006) en functioneren nog uitstekend. Dat er bij heftig gebruik een rubberen voetje stuk gaat, ok… maar 3 !?!?! Kom op nou, misschien moet je toch wat beter met je spullen omgaan?

Bijdrager
    sepollema

Of heb je misschien een konijn?

Bijdrager
    Moriarty

Voor de MagSafe adapter bestaat er een mogelijkheid tot garantie als de breuk aan de andere kant van de kabel zit, bij de trekontlasting van het adapterblok zelf.

De voetjes kun je laten repareren bij een AASP (dienen nieuwe op gelijmd te worden), voor de kosten kun je contact met hun opnemen.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Hier kun je een nieuwe MagSafe Adapter bestellen voor de 13″ MacBook Pro en voor de dopjes aan de onderkant zou ik contact opnemen met Apple.

Ik raad je ook aan om beter om te gaan met je spullen, want dit gebeurt echt niet bij normaal gebruik! Als je je MacBook Pro niet telkens verschuift, maar hem gewoon even een stukje optilt als je hem wilt verplaatsen, zou dat er al voor zorgen dat die dopjes erop blijven zitten.

De MagSafe Adapter moet je niet met de kabel eruit trekken, maar met de MagSafe Stekker zelf.

Bijdrager
    jan jansen

Heb je een adres in de buurt van Breda van een AASP?

Werk nu 25 jaar met Apple, heb er nu 5 staan waarvan 2 MacBook Pro met dit stekker probleem. Nooit eerder een probleem met Apple spullen gehad m.u.v. barsten in de witte plastic MacBook deksel.
    Eén MacBook (Wit) met een andere stekker en zonder probleem. En nogmaals ik ben best zuinig op mijn spullen.

Bijdrager
    Moriarty
    jan op 02 augustus 2012

Heb je een adres in de buurt van Breda van een AASP?

http://www.apple.com/nl/buy/locator/map.html?tySearch=1&viaProduct=4&viaSpecial=-1&strCountry=NLD&q=Breda
    Kies je favoriet, let er even op dat je een Apple Authorised Service Provider selecteert.

Bijdrager
    Renroelandt

Het spijt me, als je producten na twee jaar zo uitzien als op de foto hierboven mag je eens in de spiegel naar jezelf eerst kijken! Het is best een schande, Apple maakt zeer degelijk materiaal en als je gewoon goed omgaat met deze dingen, en ze gebruikt gelijk het hoort gaan ze heel lang mee:) Zo hebben mijn kabels als producten nooit uit gezien! Ik ben wel ooit een nieuwe voedingsadabter moeten gaan kopen mits mijn rat deze stuk beet! Was een foutje en mijn eigen schuld ook!:) Stond er niet bij stil dat hij dit kon gaan doen, blijven knaagdieren en ik had er helaas van!

Bijdrager
    jobz

ik ben zo blij dat jullie allemaal niet bij ? werken. Op basis van een foto kun je niet bepalen of het om een productiefout gaat. Bovendien heeft Apple een redelijk slecht track record als het gaat om plastic productie:
    – scheurtjes iPhone
    – stof in Mighty Mouse
    – scheurtjes in topcase white MacBook
    – magsafe adapter klik

Maar nee hoor, het is allemaal de schuld van de TS. Mijn steun heeft ‘ ie. :slant: Behalve als hij werkt in een hondenkennel of muizencircus.:-)

Bijdrager
    GJ Bevers

Zit er ook een deukje in de bodem van je MBP?
    (een paar centimeter boven het onderste schroefje, gezien vanaf de staande foto)

Moet ook zeggen dat ik ook nog nooit zulke “schades” gezien heb, zelfs bij veel oudere apparatuur….

Bijdrager
    i_yell0wi7

Waarschijnlijk toch je magsafe op de foute manier opgerold hier in dit filmpje wordt uitgelegd hoe het moet zonder je magsafe te beschadigen.
    http://goo.gl/vpd0F
    en ja de noppen. misschien je macbook te vaak op de tafel verschoven zodat ze los raken?

Bijdrager
    jan jansen

Als ik zo op YouTube kijk ben ik echt niet de enige.
    Zoals altijd bij Apple is het uiterlijk belangrijker dan de kwaliteit.

Bijdrager
    Ni3l55

Als je voorzichtig bent met je Apple spullen raakt er niks kapot:wink:

Bijdrager
    App-ie

Misschien ben je zuinig met zuinig zijn op je spullen:-)

Bijdrager
    SunKeeper
    jan op 02 augustus 2012

Zoals altijd bij Apple is het uiterlijk belangrijker dan de kwaliteit.

Volgens mij heb je dan nog nooit een ander merk gehad, want daar is het nog vele malen erger.

Totaal geen idee hoe je dit doet. Belachelijk indien dit onder een verzekering valt, wat mij betreft mag je het zelf betalen. Dit soort schade komt zo weinig voor dat je het onmogelijk aan een productiefout kan toewijzen.:sealed:

Bijdrager
    appievanr

Nou, best zuinig! Als ik die mantel zo bekijk wordt daar niet echt zuinig mee omgegaan. Heb je katten die erop zitten te kauwen of zo? En dan heb ik het niet over waar de breuk zit, maar er onder zegt al genoeg hoe zuinig mensen zijn ermee. Best een goede Camera waar je de foto mee genomen hebt.:lol:

Tip: Volgende keer katten in de Bench en de magnetische stekker er bij de aansluiting afhalen en niet nonchalant via het snoer eraf halen of trekken.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Voor hoelang die camera nog onbeschadigd en werkend blijft:lol:

Bijdrager
    J-P-H

“Digitaal” in Prinsenbeek.
    Overigens eens met reacties hier: dit is geen resultaat van ‘normaal’ gebruik.

Bijdrager
    Soulshaker

Zelf had ik ook wat problemen met de magsafe , maar dat was niet meer dan dit

Dat van de TS is best wel een extreem geval

Bijdrager
    Reind

Hier exact hetzelfde probleem met de Magsafe adapter… kabel / uitwerking ervan is gewoon matigjes te noemen (en iedere andere collega hier op kantoor met een Macbook Pro van een jaar of ouder heeft hetzelfde probleem).

Als ik de reacties hier zo lees vraag ik me af of het gros van de gebruikers zijn spullen ook daadwerkelijk gebruikt of dat men het alleen maar heeft staan om voor de mooi;)

Bijdrager
    pimoomen

Hoe kan dat in godsnaam zó kapotgaan??

Bijdrager
    jobz

Lees mijn eerdere post. Vierde puntje. Productiefouten galore…

Bijdrager
    Soulshaker

Hoe ?

Slechte cohesie van de kabel isolatie en de “stompje” dat aan de magsafe zit.
    Dit is een vaak voorkomend probleem.

Bijdrager
    pimoomen

Het is raar dat als hij nu al zijn 2de kabeltje kapot heeft gemaakt (als ik dat goed begrijp uit de post) dat het dan nog een productiefout is;)

Bijdrager
    jan jansen

Is echt niet mijn fout. Het plastic kruimelt als een Ligakoek tussen je vingers.

Bijdrager
    MacBeer2

Dit is vast niet van de ene op de andere dag ontstaan. Schade als dit valt niet onder welke garantie dan ook. Punt. Coulance? Weinig kans vrees ik.
    Wanneer je merkt dat er scheurtjes ontstaan dan moet je meteen naar je dealer gaan. Als je net zolang wacht totdat de connector er zo uit ziet als bij de TS dan ben je gewoon te laat. Je hebt namelijk ook de plicht om bij defecten zo snel mogelijk je te melden bij de dealer.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 146)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.