7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    natasschaaa

[Opgelost] Mathtype: cursief getal in kwadratische vergelijking

Ik gebruik in Word het programma Mathtype, nu heb ik deze formule:

Nu wil ik dat de 1 bij R1 ook schuin is en niet die boven de deelstreep
    Je kan wel instellen dat je nummers cursief maakt maar dan gaat die boven de deelstreep dus ook

Weet iemand hoe je dit voor elkaar kunt krijgen?

Bijdrager
    natasschaaa

Ik zie precies nu hoe het moet.. Sorry.. Ik weet alleen niet hoe je dit topic nu verwijderd

Moderator
    Maarten

Het is handig om je antwoord bij je vraag te zetten, dan hebben anderen er wat aan en heeft dit topic weer nut.:)

Bijdrager
    iHam

Zoals Maarten zegt, is wel handig als je dat erbij zet. Ik kom vaker terug op oudere topics en vind het heerlijk als deze beantwoord zijn. Verder wil ik ook toevoegen dat dit natuurlijk geen kwadratische vergelijking is. Een kwadratische vergelijking geeft aan dat een er “gekwadrateerd” wordt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Een kwadratische vergelijking is iets als a = b². In de vergelijking van natasschaaa zijn de cijfertjes alleen maar toevoegingen aan de namen van de variabelen om aan te geven dat ze allemaal dezelfde dingen voorstellen maar niet noodzakelijk ook gelijk aan elkaar zijn.

Maar ik sluit me aan bij de voorgaande: het zou voor toekomstige lezers van deze thread handig zijn als je uitlegt welke oplossing je gevonden hebt, en iets als „[opgelost]” toevoegt aan de titel van het originele bericht (dat kun je doen door het te bewerken via het menu dat verschijnt als je op je avatar klikt naast het eerste bericht.)

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is nu eenmaal niet gebruikelijk om getallen cursief te zetten, en de meeste software voor vergelijkingen houdt hier rekening mee…

Bijdrager
    natasschaaa

Sorry sorry sorry ik was helemaal vergeten om hier nog te melden hoe ik het probleem heb opgelost.
    Ik heb de engelse versie, selecteer het nummer dat je schuin wilt hebben, ga naar: Style > Other… > Selecteer Italic > OK

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.