19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    EdPOD

MATE X: elektrische fiets / eBike op Indiegogo 750W Pedelec BMX vouwfiets!

Heren/Dames/snelle fietsers,

Ik volg de laatste 3 weken al zeer geinteresseerd de Indiegogo campagne van Mate X, het viel me op dat dit nog geen topic op op de forums is… Het is de meest succesvolle “Kickstarter” campaign op Indiegogo.com tot nu toe op vlak van elektrische fietsen. van 3 miljoen naar 5 miljoen en deze week al 9 miljoen opgehaald!

https://www.indiegogo.com/projects/mate-x-most-affordable-fully-loaded-folding-ebike/x/19226214#/

MATE X: Most affordable fully-loaded folding eBike
    ” The coolest, most powerful, high spec’d eBike at the lowest price on the market. Save up to 63%”

https://c1.iggcdn.com/indiegogo-media-prod-cld/image/upload/c_limit,w_695/v1533397465/b2ziyyou2uuoe92i0npf.png

Ik heb een tijdje getwijfeld, er zijn 3 eBikes te koop.
    250W versie, 250W versie met meer capaciteit en een 750W versie,
    Het is een stoere “BMX / Mountainbike met enorm funaspect. Kijk maar eens naar de filmpjes op onder andere the Verge:

Zie ook reviews / previews op:
    https://www.theverge.com/2018/9/10/17840334/mate-x-preview-electric-folding-bike
    https://beta.bright.nl/tests/artikel/4413141/mate-x-een-beest-van-een-e-bike
    https://www.chip.de/video/E-Bike-Mate-X-im-Review-Video_148583082.html

Uiteindelijk heb eergisteren ik in de laatste uren van de campaign deze elektrische vouwfiets besteld: MATE X – 750S
    $999 USD + Shipping (Normale winkelprijs: $2,699 (62% Off))
    About €859 EUR

MATE X – 750S
    MATE X 750+ EARLY BIRD -Save 62% ($1500 off MSRP/retail) as early adopter! Our top performer and the ultiMATE MATE. Massive power, torque and acceleration. Thumb throttle for fully auto cruising. 750W motor, 48V 14Ah battery (incl. speed charger). Whopping 672 Watt hours for up to 50 mi/80 km and speeds up to 30 mph/48 km/h. Available in 5 colours
    Items included:
    High speed charger
    48V 14Ah Upgraded battery
    VIP membership to online store
    2 Years International Warranty
    and 6 more items

Kijk gerust even naar de filmpjes op de site.

Nu is de Campagne nog een keer verlengd en loopt nog 4 dagen !

De 750 Watt versie is de krachtigste, maar de 250 Watt is de gemakkelijkste in NL en toegestaan op de openbare weg. Met verzekering en registratie moet de 750 W ook gebruikt kunnen worden op de openbare weg?

Wie weet precies hoe dit zit? Zijn er meer die deze fiets zien zitten, ik wil wel eens weten wat jullie ervan vinden. Aan de ene kant vindt ik het een te gek ding, aan de andere kant is dit natuurlijk weer niet echt nodig…:-) Maar goed, je gooit hem ook zo in de auto; vouwt hem op en neemt hem ook mee naar het strand, in de trein zonder kosten of mee op vakantie. Ideaal!

Zijn er andere Onemorething leden die hem gekocht hebben?

Bijdrager
    Shmoo

Ik wist dat ie bestond, heb ‘m op The Verge langs zien komen maar niets voor mij.

Leuk bedacht, anders dan normaal, dat wel. Ben je niet bang dat dit soort projecten niet doorgaan of dat je een waardeloos product krijgt? Ik bedoel, vaak hebben deze mensen nul ervaring met dit soort dingen en krijgen ze alleen een stijve van het idee om zoiets te maken. Ervaring hoe ze een bedrijf op moeten zetten, laat staan een fiets bouwen is vaak niet aanwezig.

Bijdrager
    EdPOD

Shmoo,
    Daar zit zeker een risico. Echter hebben ze hiervoor ook al een succesvolle kickstarter / Indiegogo campagne gedaan op de Mate en deze goed verkocht.
    Hier hebben ze al goed verkocht. Dit is de opvolger, verder verbeterd op alle fronten en verkoopt nu heel erg goed.
    De sites die er over schrijven zien hier weinig risico in. Er zit ook een nieuwe investeerder achter. Ze bieden een compleet geheel. Maar goed het is ook wel wat spannend..

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Als dit geen reklame is….

Moderator
    Night

@joopjoopjoop: Ik houd het in de gaten. Vooralsnog kan ik er (nog) geen spam in ontdekken, maar het is inderdaad ‘op het randje’. Was dit het enige topic van TS, dan had ik misschien anders gereageerd, maar dat is niet het geval. Ik heb het topic overigens wel naar de Lounge verplaatst, want een eBike is niet echt een Mac of iOS gadget.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Superleuk en goedkoop TOPDING!

de Thumb Throttle is illegaal in NL, bij alledrie de versies.

De 750 is alleen legaal als je bromfietsverzekering erbij neemt, een blauw kenteken, en een goedgekeurde ebike helm draagt.

Er zijn nog meer nadelen: het ding is loeizwaar en de derailleur is kwetsbaar. Naafversnelling of single speed was beter geweest. En voor- en achtervering is onnodig met zulke banden, kost allen maar energie en gewicht en gaat ook nog stuk.

Geblokkeerd
    Anoniem

Jammer dat je het in NL niet als gewone fiets kan rijden, anders was het wel een leuk ding geweest. Voordat ik een helm ga dragen en verzekering neem wil ik toch echt 45km/h kunnen fietsen en geen 25 of 32!

Bijdrager
    EdPOD

Sorry als het naar reclame riekt…
    dat was niet mijn bedoeling. Ik ben geïnteresseerd in de discussie/meningen, twijfel nog ietwat of ik nog wil cancelen voor einde campaign..

Als batterijoplader voor je iPhone zou deze onder het juiste topic hangen;-)

De speed limit kan eraf met een software code die je krijgt na de campaign. Staat in de updates.

De thumb throttle is een optie voor de 250 wat versies. Ik zie in NL wel fietsen ermee rond rijden, maar goed..

De 250W is volkomen legaal, ik overweeg nog om de 750w hier toch voor om te zetten, zal dat dan een flink verschil in torq vermindering zijn? Iemand een idee?

Waarom is de derailleur kwetsbaar AartJan?

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>EdPOD op 18 september 2018 om 18:54</p>
    De 250W is volkomen legaal, ik overweeg nog om de 750w hier toch voor om te zetten, zal dat dan een flink verschil in torq vermindering zijn? Iemand een idee?

Ik heb alleen ervaring met de VanMoof Electrified S en die heeft een 250W motor voorop. Dat rijdt heel rustig weg, alleen met de Boost knop schiet hij sneller weg (leuk!). Ben even kwijt hoeveel het vermogen daarmee werd (EDIT: 350W). Maar goed, die fiets is wel 10kg lichter. 750W zou heel vet zijn!

Bijdrager
    Stirf

Bijdrager
    EdPOD

Aart-Jan, ” De 750 is alleen legaal als je bromfietsverzekering erbij neemt, een blauw kenteken, en een goedgekeurde ebike helm draagt.”

Een bromherverzekering is 3,79 per maand.
    Een kenteken registratie… tsja.
    Ik weet niet of dat lukt..

Bijdrager
    trabant

Met die akkerbanden kun je hem toch zeker ook als landbouwtrekker registreren? Die hebben momenteel kenteken noch helmplicht.

(En jij geen hoofdbrekens waar je die plaat vastschroeft zonder dat bromsnor op zijn batavus achter je aan snelt!)

Bijdrager
    Shmoo

Bij mijn neefje in de straat woonde vroeger een jongen met een waterhoofdje, Henry.

Het was best wel een iel jongetje met een groot (voor zijn leeftijd) bol koppie en dan had hij van z’n ouders ook nog een BMX crossfiets op de groei gekregen, omdat ze het niet al te breed hadden. Als we dan buiten aan het spelen waren dan zagen we Henry altijd voorbij komen crossen. En een plezier dat hij had. VROEM! VROEM! VROEM! riep hij altijd keihard en proberen te steigeren als een gek… Soms had hij ook nog zo’n plastic rugby helmpje op dat je bij een carnavalsoutfit kreeg. Dat beeld uit je jeugd blijft je altijd bij.

Altijd als ik dan ‘uit de kluiten gewassen’ producten zie, waar de verhoudingen niet van kloppen, dan moet ik altijd even aan Henry denken.  Wat een held was die jongen!

Moderator
    Night

Ik heb naar zoiets zitten kijken (werden in Turkije verhuurd). Door de lage zit en brede banden reed dat kreng als een trein!

Bijdrager
    EdPOD

Night,
    Dat is ook een stoer ding!
    Wat een wielen!
    Wat voor type/merk is dat?

Beiden hebben jongensachtige stoere verschijning. En vermogen ‘shmoo’ is ergens natuurlijk altijd interessant; met name vanwege de fun/grijns factor…maar niet altijd nodig.

Bijdrager
    Brombeer

Op die dunne bandjes van een eend kun je ook oneindig lol hebben. En maar liefst drie meisjes meenemen! Plus dat mandje eieren natuurlijk.

Bijdrager
    EdPOD

10 miljoen opgehaald op IndieGoGo… !
    Nog iemand hem besteld? Zien jullie risico’s als je met de 750S rijdt in NL. Of valt dat wel mee?

Moderator
    Night
    Bijdrager
    Mark31

Ha EdPOD,

Ik heb ook de Mate X besteld. Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten de 250+ versie te kiezen.

Dit omdat de 750S versie niet legaal is in Nederland.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.