12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Witte Haai

Mat schrem voor iMac 21,5¨ (huidig model) gezocht: Tips?

Hallo mensen,

Ik overweeg een nieuwe imac te kopen. Heel mooi, dat het met het nieuwe aanstaande model het matte scherm weer terugkomt. Maar het ziet er naar uit dat deze geen dvd-drive meer heeft (*)… Jammer, en alhoewel ik weet dat usb-flash-drives de toekomst hebben, heb ik toch het gevoel dat ik een incomplete imac koop…

(*) Naar ik vernomen heb, hebben de nieuwe macbook air en macbook pro al geen dvd-drive meer.

Nou liet ik me bij de mediamarkt vertellen, dat op de huidige 21,5¨ imac´s het glanzende scherm voor een mat scherm is te vervangen. Heeft iemand mogelijk een link naar een website met meer (prijs-)info hierover?
    I.v.m. photoshop heeft een mat scherm de voorkeur voor mij.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.:wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Heel mooi, dat het met het nieuwe aanstaande model het matte scherm weer terugkomt. …

Que?:lol:

Ik zou er maar niet op rekenen.

Mat maken? Dat gaat héél simpel.

Zuignapje op je scherm zetten in de hoek.
    Voorzichtig trekken.
    Glasplaat in de kast gooien.
    Klaar.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    Moriarty

Het scherm zelf glanst ook, glasplaat verwijderen helpt niets…

Bijdrager
    daanclasener

dan de glasplaat + het scherm in de kast

je kan overigens ook een dikke (snot-) roggel op het scherm plakken, dan reflecteert íe al een stuk minder :sarcastic:

edit: vergeten te zeggen dat je die dan nog wel even uit moet smeren. (met bijv. een pinpas)

Bijdrager
    KarelWillem

Het scherm zelf glanst wel heel veel minder dan die glasplaat ervoor.

Anyway; een normale manier om het scherm te vervangen voor een mat scherm is er niet.

Er is wel volop anti-glare folie op de markt. Dus misschien is dat wat?

Bijdrager
    fenkikon

Je kunt ook een schuurpapiertje pakken, wordt ie vanzelf mat van!:wink:

Bijdrager
    daanclasener

Of even in een bak zand leggen, maar uiteraard niet vergeten de roostertjes even dicht te plakken

Bijdrager
    jesper211232
    Bijdrager
    KarelWillem

Yep. Dat is die folie die ik daarnet noemde.

Bijdrager
    1984
    KarelWillem op 13 september 2012

Heel mooi, dat het met het nieuwe aanstaande model het matte scherm weer terugkomt. …

Que?:lol:
    Ik zou er maar niet op rekenen.

Blijven hopen….

Mogelijk iMac zonder glossy scherm

DigiTimes, misschien wel de belangrijkste bron voor alle geruchten afkomstig van Apple’s toeleveranciers in Azië, meldt dat het bedrijf G-Tech ‘anti-reflectieve glasoplossingen’ gaat leveren voor gebruik in de iMac.

Als Apple inderdaad iMacs gaat aanbieden zonder glossy scherm, zou daarmee een langgekoesterde wens van veel Apple-fans in vervulling gaan. Menigeen zit te wachten op een iMac met een mat scherm, zo werd vorig jaar duidelijk. Uit onderzoek van het Britse PC Pro bleek toen dat veel computergebruikers de voorkeur geven aan een mat scherm.
    http://www.bright.nl/mogelijk-imac-zonder-glossy-scherm

Bijdrager
    G-Force

Sorry hoor maar ik zie een mat scherm echt niet meer terugkeren naar Apple’s producten, ondanks de vele voordelen van een mat scherm. Apple is daar klaar mee en is voor glossy gegaan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.