10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dennisgodderie

Mat of glanzend scherm?

Als je je macbook pro vooral gaat gebruiken voor webontwerp, neem je dan best een mat of glanzend scherm?

Bijdrager
    hansenonline

mat heeft een betere kijkhoek, glanzend spiegeld te snel vind ik.

Bijdrager
    YogiStardust

kwestie van eigen voorkeur! Ik zou het op beide kunnen. Waarom zou na jaren een mat scherm gebruikt te hebben een glanzende beter zijn.

Bijdrager
    MacbookTo

Ik zat indertijd met hetzelfde probleem. Toen zei onze zoon: hebt u ooit last gehad van die spiegeling in de monitor van uw desktop PC. Toen hij dat zei zag ik pas voor het eerst dat ik mezelf in die monitor zag. Nooit erg in gehad. Ik heb een zgn. glossy scherm en ben er zeer content mee. Beeld is erg helder. Ik zou niet willen ruilen.

Bijdrager
    Jordy

mat!

ik heb zelf een macbook, glanzend dus. ik heb het idee dat een glanzend scherm veel sneller vies is, strepen, vette vingers etc.

een mat scherm kijkt ook rustiger vindt ik, maar dat is mijn mening

Bijdrager
    dr.cody

Glanzend of mat een een erg persoonlijke kwestie.

Ik zelf kies voor glanzend omdat ik veel films foto’s en video’s kijk op mijn scherm. Het lijkt of er meer diepte in het beeld in zit.

Mat heeft ook wel weer z’n voordelen natuurlijk, je ziet minder snel dat hij vies is ja. Kwestie van schoonhouden dus,

Maar een groot voordeel wat mat absoluut niet bied is als er direct zonlicht op valt. bv. buiten. Met een mat scherm zie je geen reet meer maar met glanzend scherm zie je daadwerkelijk nog alles! Toen ik dit voor het eerst zag viel ik bijna van me stoel.

Dus, voor mij geen matte schermen meer.

Bijdrager
    strigoi

Bezoek de eens een Apple reseller and see for yourself. Ik heb zelf een matte Macbook Pro besteld, omdat glans toch naar mijn idee weldegelijk spiegelt. <Athans dit is mijn mening>

Bijdrager
    smoothly

De glanzende is een beetje overgesatureerd.(rood is roder, groen is groener,etc.) De matte is kleurechter…

Bijdrager
    zwiep

Glanzend!! Spiegeling valt niet op. Buiten beter. Scherper, mijn ogen zijn er beter van geworden (minder vermoeid).
    Nooit meer mat.

Bijdrager
    Brainiac
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.