7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    davedive

master or slave?

In een Cube,

maakt het iets uit of je de harde schijf of de cd-of dvd-drive als master of slave installeert?

ik veronderstel dat een harde schijf best als ‘slave’ zijn werk kan doen, zolang je een ‘master’-drive hebt zitten. De software van idvd3 lijkt echter de voorkeur te hebben dat de dvd-schrijver master is, of is dit niet zo?

davedive

Bijdrager
    Steves lovechild

Ik vind leergierigheid prima. Ik kom hier om mensen te helpen. Maar er zijn grenzen.
    Eerst geef ik je heel veel informatie omdat je van alles over Final Cut Express wilt weten. Terwijl je het programma helemaal niet hebt. Je blijft met vragen komen die, gezien het proces waarin je zit, niet belangrijk zijn.
    Vervolgens leg ik zeer uitgebreid uit van het hoe en wat over DVD branders. Nu begin je meteen weer een nieuw onderwerp, omdat je niet precies weet of bij een EVENTUELE toekomstige koop, de brander als master of slave gezet moet worden. Als je een straat over wilt steken is het niet belangrijk om te weten of het stoplicht 14 sec. of 14,3 sec op groen blijft staan. Dat hoef je niet van tevoren te timen. Steek gewoon over en je merkt het wel. Dus als je wilt gaan branden met die cube, koop dan gewoon zo’n ding en probeer het. Je weet al dat andere cube gebruikers het met succes gedaan hebben. Dan merkt je vanzelf of hij op master of op slave moet staan. Hij vliegt echt niet in de brand als dat jumpertje niet goed staat. :roll:

Bijdrager
    davedive

Hold your horses Steve’s Lovechild,

Het is fantastisch om iemand als jou in een forum te ontmoeten die vele ‘domme’ vragen wil beantwoorden. Er zijn aan dat antwoorden echter ook grenzen.

– de vraag was niet ‘persoonlijk’ tot jou gericht (integendeel zelfs: zie verder)
    – je bent nooit verplicht te antwoorden
    – in dit forum stelde je dat de drive als ‘master’ moest ingebouwd worden (G4tower) en gezien de ‘belasting’ van vragen die je mij al beantwoord had, èn gezien het feit dat ik mijn zelf ingebouwde (heb ik gedurfd:) ) hdd op master gezet had, opende ik een nieuw forum (zie punt 1)
    – iedereen die de straat oversteekt met een (figuurlijk) ‘kind’ aan de hand, MOET voorzichtiger zijn dan iemand die enkel en alleen zijn eigen leven op het spel zet (ter verduidelijking : de cube dient het ganse huishouden, en de nieuwe installaties zijn voor mijn rekening : op voorwaarde dat niemand ‘gestoord’ wordt in zijn computerervaringen (tenzij in positieve zin dan)). Dus voorzichtigheid (misschien inderdaad wel een beetje tè) wordt mij opgelegd.
    – als je werkelijk wil ‘spuwen’ dan kan je dat nog altijd via ‘stuur PB’-knopje onderaan. Niet dat ik ‘gekrenkt’ ben in mijn eer hoor (enkel voor macho’s), maar het is toch wel een tikkeltje subtieler.

Dit gezegd zijnde, en alles eens uitgepraat hebbende, kunnen we, wat mij betreft gezellig verderdoen hoor (ik zal wel proberen de al te grote voorzichtigheid achterwege te laten).

Mijn toegewijde en oprechte groeten
    Davedive

Bijdrager
    Steves lovechild

Goeie reactie davedive! :wink:
    Was geen spuwen hoor. De ene mens stort zich makkelijker ergens in dan de ander. Ikzelf vind het altijd een kick geven als je denkt dat iets moet kunnen en dan gewoon proberen!:mrgreen:

Bijdrager
    davedive

Idem – Ditto

Maar ja….

Davedive

P.S. er staan nog vragen in de wachtrij hoor :D / enkel nog even tijd nemen om ze te formuleren.

:wink:

Bijdrager
    Ward

HaHa, wie van jullie is nou de ‘master’ en wie de ‘slave’ ?!
    8) :lol: :P

Ward

Bijdrager
    davedive

Ward,

Voor een verjaardagsherinnering was dit een aantal dagen te laat :lol:. Het deed mij wel onmiddellijk terugdenken aan de ‘good old days’ toen SLC er nog bij was :cry:.

Wel goeie reactie

Greetz
    Davedive

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.