21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    vincent136

Massale roof Apple computers uit drukkerijen

Massale roof Apple computers uit drukkerijen

DVHN | Gepubliceerd op 18 november 2008, 22:55
    Laatst bijgewerkt op 18 november 2008, 23:04

ASSEN/GRONINGEN –
    Nederlandse drukkerijen worden geteisterd door een inbraakgolf, waarbij de dieven het enkel hebben voorzien op de Apple Macintosh met een nieuwwaarde van zo’n 3000 euro. Omdat die computers de overige apparatuur en machines aansturen, kunnen gedupeerde drukkers de dagen na de diefstal hun opdrachten amper uitvoeren.

De drukkerijen dachten aanvankelijk dat de inbraak bij hun bedrijf een incident was. Maar toen zij aanklopten bij collega’s met de vraag om daar voorlopig hun orders te mogen verwerken, kwamen zij tot de ontdekking dat ook die ongewenst bezoek hadden gehad. Apple-dieven blijken hun slag hadden geslagen bij bedrijven in Assen, Groningen, Kolham, Drachten, Roosendaal, Eindhoven, Zwolle, Genemuiden en Raalte.

Bijdrager
    KarelWillem

Kijk! Binnenkort goedkope Mac’s op Marktplaats?

Bijdrager
    Jeordy
    ”KarelWillem”

Loop eens zo’n drukkerij binnen en roep dat hardop. Wat een knullige opmerking zeg. Ondanks dat het misschien humoristisch bedoeld is, vind ik het naar de gedupeerden toe erg triest. Hoe zou jij je voelen als na een inbraak in je huis hetzelfde wordt geroepen?

Wij hebben ook zo’n drukkerij als klant en ze zijn 2 x beroofd. En 2 x 3 Mac Pro’s twv 2400 euro maakt een schadepost van 14000 euro, daarbij de tijd nog niet berekend waarin men niet kan werken.

De politie denkt aan bendes uit de Oostbloklanden. Een groeiend probleem, mede dankzij het openstellen van de grenzen en het toelaten van deze landen tot de EU.

Wat mij betreft worden oostblokkers dagelijks preventief van de weg gehaald en hun auto’s doorzocht. En wat mij betreft worden ze verplicht onder toezicht geplaatst. Hier werken oké, maar dan als dank niet vervolgens onze huizen en bedrijven leegroven. Dat doen ze maar in hun eigen land.

Bijdrager
    mac-addict

Waarom zegt de politie gelijk buitenlanders?

Het kunnen ook gewoon een stel boeren uit Groningen zij geweest.

Bijdrager
    Betinker

Kunnen alle Mac’s niet worden voorzien van een stukje software zoals Undercover?

Bijdrager
    kobekes
    ”Jeordy”

Loop eens zo’n drukkerij binnen en roep dat hardop. Wat een knullige opmerking zeg. Ondanks dat het misschien humoristisch bedoeld is, vind ik het naar de gedupeerden toe erg triest. Hoe zou jij je voelen als na een inbraak in je huis hetzelfde wordt geroepen?
    …/…
    De politie denkt aan bendes uit de Oostbloklanden. Een groeiend probleem, mede dankzij het openstellen van de grenzen en het toelaten van deze landen tot de EU.

Wat mij betreft worden oostblokkers dagelijks preventief van de weg gehaald en hun auto’s doorzocht. En wat mij betreft worden ze verplicht onder toezicht geplaatst. Hier werken oké, maar dan als dank niet vervolgens onze huizen en bedrijven leegroven. Dat doen ze maar in hun eigen land.

Loop eens een hardwerkende Pool tegen het lijf en zeg dat eens hardop. Wat een knullige opmerking zeg. Ondanks dat het misschien emotioneel en impulsief is op dit moment, vind ik dit veralgemenen erg triest.
    Hoe zou jij je voelen als Poolse wegenwerker na een week hard werken en drie avonden Nederlandse les en je leest dan zoiets?

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Jeordy”
    ”KarelWillem”

Loop eens zo’n drukkerij binnen en roep dat hardop. Wat een knullige opmerking zeg. Ondanks dat het misschien humoristisch bedoeld is, vind ik het naar de gedupeerden toe erg triest. Hoe zou jij je voelen als na een inbraak in je huis hetzelfde wordt geroepen?….

Ik heb dik 10 jaar in een drukkerij gewerkt, voornamelijk aan de Mac. Ik kan me de frustratie voorstellen.

Ik vind jouw opmerking over Oostblokkers eerlijk gezegd zorgwekkender. :?

Bijdrager
    Nielsvr
    ”Betinker”

Kunnen alle Mac’s niet worden voorzien van een stukje software zoals Undercover?

Ja en dan? Als ze dat eenmaal door hebben doen ze gewoon een schone installatie voordat ze hem online doen… Het is gewoon triest dat het gebeurd. Het enige wat je kan doen is je mac’s nog beter beveiligen met sterkere kettingen en eventueel zelfs de mac’s onaantrekkelijk maken (er iets op schilderen?) of ze plaatsen in een gesloten ruimte die goed afgesloten kan worden. Het is voor deze bedrijven immers werk apparatuur, en geen show apparatuur.

Bijdrager
    Uzbad
    ”Jeordy”

Over knullige opmerkingen gesproken…

Laat ik er dan ook maar een plaatsen: ik vind dat alle mensen met meningen zoals bovenstaande verplicht onder toezicht moeten worden geplaatst. Hier berichten kijken oké, maar dan niet als dank zulke stomme, xenofobe stellingen poneren. Dat doen ze maar in hun eigen omgeving.

Hiermee wil ik overigens niet de berovingen bagatelliseren. Het is bijzonder vervelend voor de gedupeerden. Maar om het als kapstok te gebruiken voor opmerkingen als bovenstaande is ook niet goed te praten.

P.S. Ik hoop niet dat dit draadje vervalt in een uitwisseling van zinnige en zinloze uitingen. Daar zijn andere podia voor. Ik excuseer me bij voorbaat voor machinerieën die ik met mijn reactie in gang mocht zetten.

Bijdrager
    Jeordy
    ”kobekes”

Loop eens een hardwerkende Pool tegen het lijf en zeg dat eens hardop. Wat een knullige opmerking zeg. Ondanks dat het misschien emotioneel en impulsief is op dit moment, vind ik dit veralgemenen erg triest.
    Hoe zou jij je voelen als Poolse wegenwerker na een week hard werken en drie avonden Nederlandse les?

Volgens mij is mijn opmerking van een heel andere strekking dan die van KarelWillem. Wij hebben uit de eerste hand, van de drukkerij zelf, het verhaal mogen horen. Het probleem is dus dat er groepen criminelen vanuit Polen, Hongarije, Bulgarije, enz. hier naartoe komen om werkende Nederlanders te beroven.

En wat is er mis met preventieve controles? Dat gebeurt ook in het uitgaansleven met fouilleren. Daar klaag je toch ook niet over?

Als blijkft dat een bepaalde groep mensen problemen veroorzaken, moet je daar maatregelen tegen treffen. Dit niet willen of vinden dat dit discriminatie is is leven met een roze bril met oogkleppen op.

Bijdrager
    mac-addict

Gewoon goeie beveiliging aanschaffen in het bedrijf, beveiligings camera’s.
    Goeie sloten op de de deuren!

En die andere opmerking van Jeordy die slaat natuurlijk nergens op die gast zal denk ik niet slimmer dan een ezel zijn zo te zien!

Bijdrager
    Jeordy
    ”Uzbad”
    ”Jeordy”

Over knullige opmerkingen gesproken…

Laat ik er dan ook maar een plaatsen: ik vind dat alle mensen met meningen zoals bovenstaande verplicht onder toezicht moeten worden geplaatst. Hier berichten kijken oké, maar dan niet als dank zulke stomme, xenofobe stellingen poneren. Dat doen ze maar in hun eigen omgeving.

Hiermee wil ik overigens niet de berovingen bagatelliseren. Het is bijzonder vervelend voor de gedupeerden. Maar om het als kapstok te gebruiken voor opmerkingen als bovenstaande is ook niet goed te praten.

P.S. Ik hoop niet dat dit draadje vervalt in een uitwisseling van zinnige en zinloze uitingen. Daar zijn andere podia voor. Ik excuseer me bij voorbaat voor machinerieën die ik met mijn reactie in gang mocht zetten.

En waarom? Polen worden ook vaker gecontroleerd op alcohol, mede doordat er nogal wat problemen ontstonden. En van werkgevers wordt verwacht dat ze toezicht houden op hun medewerkers. Sommige bedrijven controleren hun Poolse werknemers elke ochtend op alcoholgebruik…

Bijdrager
    mac-addict

En waarom? Polen worden ook vaker gecontroleerd op alcohol, mede doordat er nogal wat problemen ontstonden. En van werkgevers wordt verwacht dat ze toezicht houden op hun medewerkers. Sommige bedrijven controleren hun Poolse werknemers elke ochtend op alcoholgebruik…

Dat zou de ze bij jouw ook eens moeten doen ! is niet zo een slecht idee want volgens mij ben je een beetje aan het bazelen.

Bijdrager
    Beakerflo

Dezelfde post als;
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=137815

Althans, hetzelfde artikel is de aanleiding.

Bijdrager
    Uzbad
    ”Jeordy”
    ”kobekes”

Hoe zou jij je voelen als Poolse wegenwerker na een week hard werken en drie avonden Nederlandse les?

Volgens mij is mijn opmerking van een heel andere strekking dan die van KarelWillem. Wij hebben uit de eerste hand, van de drukkerij zelf, het verhaal mogen horen. Het probleem is dus dat er groepen criminelen vanuit Polen, Hongarije, Bulgarije, enz. hier naartoe komen om werkende Nederlanders te beroven.

En wat is er mis met preventieve controles? Dat gebeurt ook in het uitgaansleven met fouilleren. Daar klaag je toch ook niet over?

Als blijkft dat een bepaalde groep mensen problemen veroorzaken, moet je daar maatregelen tegen treffen. Dit niet willen of vinden dat dit discriminatie is is leven met een roze bril met oogkleppen op.

Als je zo gaat denken, kun je beter iedere bevolkingsgroep in Nederland (en daarbuiten) interneren, want onder elke bevolkingsgroep zijn er individuen die overlast veroorzaken. En wie bepaalt wie er “preventief gecontroleerd” moet worden? Jij? Ik? Dat is een discussie die nergens toe leidt. Waar nog eens bij komt, dat dit logistiek natuurlijk niet uit te voeren is.

De politie moet gewoon die rovers oppakken en die moeten vervolgens worden gestraft. Maar nogmaals – volgens mij heb je de essentie van de reacties op jouw eerste post niet goed begrepen – het gaat te ver om een hele bevolkingsgroep in het verdomhoekje te plaatsen voor het gedrag van een enkeling. Dat heeft inderdaad alles met oogkleppen te maken: van jouw kant in dit geval.

Bijdrager
    gngstr

Reden voor de keuze voor Apple is simpel: restwaarde is een stuk hoger dan bij pc’s. Klaar is het rekensommetje voor het ‘gilde’.

Overigens zijn er leuke apps beschikbaar om je iMac / MacBook vervolgens weer terug te vinden:

[*:7e45443946]iAlertU
      [*:7e45443946]UnderCover
      [*:7e45443946]Adeona – een open source applicatie[/list:u:7e45443946]

Bijdrager
      remixed

Zoals al eerder gezegd, kunnen de dieven de macs gewoon ff opnieuw installeren…
      Maarja het is altijd het proberen waard lijkt mij. Misschien iets voor in het vervolg?

Bijdrager
      Fraser
      ”Remly”

Waarom zegt de politie gelijk buitenlanders?

Het kunnen ook gewoon een stel boeren uit Groningen zij geweest.

Is toch hetzelfde?!;)

Bijdrager
      mac-addict

hoeso ?

Bijdrager
      Fraser

Nou gewoon… kijk maar hoe ze ‘hoezo’ schrijven…

Hehehe, geintje man…

Bijdrager
      mcbijna

Ze hebben pas geleden (week of 4) bij ons in de drukkerij ook ingebroken.
      En inderdaad, alleen maar de nieuwste Mac meegenomen, met bijbehorend display
      De windhoos laptop met xp erop, was zelfs niet eens de moeite voor ze.:D :sealed:
      De rest van de mac’s waren in hun ogen ook al te oud:?
      Maar goed, nu maar opletten want ze weten ook dat er weer nieuw apparatuur neergezet wordt.
      Het display is in ieder geval aan het bureau vast gezet, geen pan maar ja, weghalen kost ff wat meer werk.
      Het is niet alleen het stelen, maar het slopen wat ze doen joh:x
      3 deuren finaal uit hun sponning, ramen eruit, overal ter…zooi:(

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.