3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Masks in Pixelmator

Bij het bestuderen van de diverse tutorials loop ik vast bij hier en wel bij 7:15 min. waar door middel van een mask de lucht vervangen worden door wolken. Wie kan mij hierbij helpen?

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt toch gewoon nadoen wat deze persoon doet? Zo moeilijk is dat toch niet..

Om precies uit te leggen wat een Mask is en en hoe het werkt gaat een beetje ver dan moet je een Pixelmator Essential Training of zoiets gaan volgen van begin tot eind.

Je kunt toch gewoon een selectie maken van de lucht op foto 1 daarna foto twee openen en die als laag boven foto 1 leggen, dan rechtermuis > Add Mask op foto twee ( maar de lucht selectie moet dan wel nog steeds actief zijn op foto 1 ). Klaar.

Bijdrager
    Vindplaats

Het lukt mij niet om om de foto van de weg op de laag van de foto te leggen. Tot nu toe heb ik als laag de foto van wolken en die van de weg geopend. In de afbeelding van de weg heb ik met de Quick Selection Tool het gedeelte dat vervangen moet worden geselecteerd. Vervolgens zorg ik dat de laag met de wolken boven staat en geselecteerd is en doe add mask. Hier loop ik vast en weet niet hoe verder te gaan. Beide lagen heb ik aangevinkt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.