25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruud Ravenhorst

Marketingmisser van Apple

Er worden bij mij op het werk tientallen nieuwe iPhones uitgedeeld aan nieuwe gebruikers. Zie ze glimmen als ze hun iPhone verpakking openen! De meest krijgen een nóg grotere glimlach op hun gezicht als ze -onder hun telefoon- hun Airpods zien liggen.

Denken ze. Apple heeft de draadjes van de koptelefoontjes zo ingepakt dat ze onzichtbaar zijn. Dus die mega-grote glimlachen verdwijnen allemaal als ze, toch teleurgesteld, de draadjes aan hun koptelefoontje ontdekken.

Waarom heeft Apple dit zo ingepakt? Waarom niet gewoon de draadjes in beeld? Ik heb zo de afgelopen dagen heel wat uitpakfeestjes Toch een beetje een zure bijsmaak zien krijgen. Zou mooi zijn als Apple hier een antwoord op kan geven (en de draadjes voortaan in beeld laat zitten om het uitpakfeest leuk te laten blijven)…Airpods of niet? Geen draadjes te zien.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door Ruud Ravenhorst.
    Bijdrager
    Hasoweh

Wauw… je krijgt een nieuwe iPhone en hier kun je je druk om maken?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Wat een domme reactie, kijk dan eerst goed voordat je gaat huilen….

Apple heeft de mooiste en beste verpakking die er is, nooit beter gezien!!!!!!

Je kan beter klagen dat dit moois doorgaans weggegooid word.

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk eerder dat ze het zo hebben ingepakt omdat het milieuvriendelijk is. Voorheen zaten deze EarPods in een plastic case. Nu op een kartonnetje. En de draadjes zijn niet zichtbaar omdat Apple Apple is in dit soort situaties. Zelfs zoiets als EarPods flikkeren ze niet zomaar in je doosje maar verpakken ze heel netjes en goed.

Als mensen denken dat ze AirPods onder hun iPhone krijgen is dat denk ik eerder een verkeerde gedachte/verwachting bij de persoon, dan slechte marketing. Mensen die Apple een beetje volgen begrijpen dat zoiets niet mogelijk is en Apple echt geen 180,- kostende AirPods bij je iPhone gaat stoppen.

Bijdrager
    McPim

Als je denkt dat er Airpods van €180 bij een iPhone geleverd worden dan ben je wel een beetje naïef hè.. Ohw wacht, dat zegt Shmoo ook al. Dat dus.

Bijdrager
    GoeieDag

Van de andere kant: ik kan me de teleurstelling wel voorstellen, juist in de de heerlijke euforie die optreedt bij het uitpakken van een Apple product. Op zo’n moment staat je verstand en realiteitszin gewoon op een laag pitjes, en zit je op een roze wolk. 🤩😍🤪

Bijdrager
    Ruud Ravenhorst

Even voor de duidelijkheid: ik heb zelf geen iPhone van de zaak nodig; ik heb een verse 11 Max Pro 512 GB. Ik constateer alleen dat ‘gewone gebruikers’ (dus niet de OneMoreThing bezoekers), mensen die geen benul hebben van de prijs van zo’n telefoon, zich toch een beetje voor de gek gehouden voelen. Dat kan naïef zijn, maar smartphones zijn voor veel mensen toch een beetje een ver van mijn bed show is.

En dat is inderdaad een verkeerde verwachting. En als je daar als bedrijf niet op inspeelt, is er dus gewoon sprake van slechte marketing, want daar gaat het om in marketing: het managen van de verwachtingen van je klanten.

Bijdrager
    nnsa

Voor € 180 ~ 280 is dit probleem opgelost. Nog meer tevreden medewerkers bij het bedrijf en geen zure gezichten meer als je met een iPhone van de zaak mag werken…😊

Bijdrager
    Roial_Kohee

Ik denk dat de topicstarter een misser maakt….pfff wat een hoop onzin lees ik in zijn posts.

“Zou mooi zijn als Apple hier een antwoord op kan geven (en de draadjes voortaan in beeld laat zitten om het uitpakfeest leuk te laten blijven).”

Succes met het krijgen van antwoord van Apple. Denk dat ze zich echt druk maken om een “uitpakfeestje”. Zoals eerder gezegd, het is gewoon een efficiënte manier van inpakken. Of zouden ze toch de consument willen pesten? Zo van, hier heb je Airpods, oh nee toch niet…..grapje….

“Even voor de duidelijkheid: ik heb zelf geen iPhone van de zaak nodig; ik heb een verse 11 Max Pro 512 GB.”

Lekker relevant bigshot.

“Dat kan naïef zijn, maar smartphones zijn voor veel mensen toch een beetje een ver van mijn bed show is.”

Als de smartphone al een ver van mijn bed show is, zijn Airpods dat al helemaal?

Denk dat je een cursus marketing voor dummy’s  moet gaan volgen. Manier van verpakken van accessoires in een doosje, want daar gaat het om, is in mijn optiek geen onderdeel van marketing.

Bijdrager
    GoeieDag

Heehee, er is helemaal geen reden om zo tekeer te gaan.

Houdt het gesprek gewoon een beetje gezellig.

Voor diaree ga je maar naar Twitter.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is gewoon lastig om draadjes op een mooie manier te geleiden en in beeld te brengen. De simpelste oplossing is dus om ze gewoon NIET te laten zien.

Dat is dé manier om je verpakking er strak uit te laten zien. Meer zit er niet achter denk ik.

Inactief
    Anoniem

Wat heeft dit met marketing te maken?

Bijdrager
    computer space

Gewoon afknippen en in je oor stoppen. Volgens bij gaat het bij die draadloze airbuds toch om de status, niet om eventueel geluid dat er uit komt. Als dat belangrijk is moet je bij Sony zijn.

Bijdrager
    Shmoo

Ik dacht al, wat kijkt iedereen naar mij, maar das natuurlijk mijn status wanneer ik AirPods gebruik.

Bijdrager
    Wisseloo

Ik vind dat je een punt hebt Ruud. Het is zonde dat mensen een negatieve ervaring hebben bij het open maken van zo’n premium product en Apple zou dit beter kunnen voorkomen dan moeten genezen. En ja, dit is marketing: waarbij het een kwestie waarbij we kijken hoe het totale product reageert op de markt (klant). Je zou het ook product design kunnen noemen, maar dan zit je meer op de uitvoering :).

Bijdrager
    McPim

Zo dan, even 2 lichtgrijze lijntjes op die verpakking drukken en opgelost. Als je Apple schrijft mag je dit als suggestie meegeven Ruud.

Bijdrager
    Ruud Ravenhorst

@Wisseloo: mooi dat er In ieder geval 1 iemand is die begrijpt wat ik probeerde te comminiceren. Ik begon me inmiddels flink af te vragen wat ik onduidelijk had opgeschreven…

Bijdrager
    pruus

<p class=”cite”>Shmoo op 5 november 2019 om 14:37</p>
    Ik dacht al, wat kijkt iedereen naar mij, maar das natuurlijk mijn status wanneer ik AirPods gebruik.

Da’s ws omdat je de verpakking er nog omheen hebt zitten…

Bijdrager
    pruus

Je hebt trouwens, overal zeikerds…

Inactief
    Anoniem

👋👋👋

Bijdrager
    polansky

Dat is geen blunder, maar briljante marketing…;)

Bijdrager
    Hyrax

Pfft wat een zeuren om te zeuren…

Er staat zowel op de website, als op de doos, dat er EarPods met lightning connector inzitten. Ook het feit dat mensen zich ‘voor de gek gehouden voelen’ is ver gezocht, vind ik. Daarnaast is marketing niet het managen van verwachtingen van de klant:

Marketing is defined by the American Marketing Association as “the activity, set of institutions, and processes for creating, communicating, delivering, and exchanging offerings that have value for customers, clients, partners, and society at large”.

Bijdrager
    KarelWillem

McPim op 5 november 2019 om 14:57
    Zo dan, even 2 lichtgrijze lijntjes op die verpakking drukken en opgelost….

En dat maakt een mooie verpakking nu precies een mooie verpakking; het ontbreken van dergelijke onzin.

Bovendien is er in één oogopslag te zien dat er geen AirPods inzitten.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    polansky

<p class=”cite”>Hyrax op 6 november 2019 om 11:05</p>
    Ook het feit dat mensen zich ‘voor de gek gehouden voelen’ is ver gezocht, vind ik. Daarnaast is marketing niet het managen van verwachtingen van de klant.

Als Marketing/communicatiemanager ben ik het met die uitspraak totaal niet eens.
    Het draait juist allemaal wél om het managen van de verwachtingen van de klant. Het is een spel van verleiden en dat maakt het ook direct zo’n mooi vak!.

Of mensen zich bij deze verpakking voor de gek gehouden voelen, daar laat ik mij niet over uit. Het is de keuze van Apple om het mooier te laten lijken dan dat het in werkelijkheid is. Dat is wel vaker zo bij marketing en reclame.;)

Leuk KarelWillem, maar ik zou zo niet kunnen zeggen welke nu welke zijn…:):):)
    Maar de oortjes van Apple zijn sowieso niet fijn. Althans niet fijn voor mij, want ik krijg bijvoorbeeld pijn van dat harde plastic in mijn oor. De nieuwe lijken me daarom ook al een stuk comfortabeler.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door polansky.
    Bijdrager
    KarelWillem

Het is de voor- en achterkant van de AirPods. .:)

En zoals je ziet is die anders dan van de EarPods.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.