10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Artoedezie

Markerinkt op Powerbook scherm

Als ik niet in de buurt van een printer ben en ik moet toch iets overtrekken t.b.v. een ontwerp, gebruik ik het scherm van m’n PB als een soort lichtbak. Dat gaat al 1,5 jaar prima, gisteren echter niet. De inkt van de marker is door het papier gelekt en er zitten nu lichte vlekjes op m’n scherm. Aangezien ik nog nooit eerder echte viezigheid op m’n scherm heb gehad en tot nu toe water voldoende was, is mijn vraag:

Wat kan ik het beste gebruiken om permanente marker inkt van een PB scherm te verwijderen?

Ik hoop dat het mogelijk is, anders heb ik zojuist een heel duur lesje geleerd.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

microvezeldoekje, licht vochtig, geen schoonmaakmiddel.

Bijdrager
    Wiebo

Of probeer iClean
    Doet misschien net wat meer aan dan alleen een vochtig doekje, gebruik het regelmatig voor de verschillende schermen hier op de zaak en bevalt erg goed.

Bijdrager
    bieker

iClean zou kunnen helpen maar of dat ook zo is bij permanete marker inkt betwijfel ik. Dat is vrij aggresieve troep. In ieder geval succes, ik hoop dat het scherm weer mooi schoon wordt.

Bijdrager
    tijn22

Wat ik vroeger wel eens deed: Als je een beetje haarlak (spray) van je moeder leent, en dit op een doekje spuit dan verwijder je heel gemakkelijk marker inkt (je bedoelt van die zwarte stiften neem ik aan) van gladde oppervlakken.

PAS WEL OP met je scherm natuurlijk! Ik weet niet wat haarlak met je scherm doet, dus als je het wilt doen, op eigen risico! Ik heb dit zelf regelmatig op matglas gedaan van mijn bureau, maar nog nooit op een scherm.

Bijdrager
    marloez

zou het eerst gewoon met een vochtig doekje proberen…

en ik hoop dat je dat lesje nu ook daadwerkelijk geleerd hebt? ook als je het er wél afkrijgt? :o

TIP: gebruik een raam voor het overtrekken. Tekening op raam vasttapen en overtrekken maar!;)

Bijdrager
    Artoedezie

@ marloez: Ik heb zelfs een lichtbak om over te trekken en anders gaat een raam ook prima, ja. Alleen zoals ik al schreef was er geen printer in de buurt, dus hoe krijg ik dan een design uit Illustrator op het raam?

Ik heb het al met water geprobeerd, dat werkt niet. De haarlak method lijkt mij wat risicovol, ik koop vanmiddag wel een cleaner. Is elke TFT-scherm reiniger geschikt voor een PB of zijn hierin verschillen?

Bijdrager
    Wiebo

Wanneer je een beetje fatsoenlijk spul koopt zal het niet zoveel uitmaken denk ik.. Koop het bij een computerwinkel ofzo en dan zal het wel loslopen

Bijdrager
    Lustigson

Wat je zou kunnen proberen, is een truc die ook werkt op whiteboards waarop je met een permanent-marker hebt gekalkt. Gewoon met een whiteboard-marker over de lijnen heen en dan met zo’n whiteboard-uitveegborstel eroverheen.

Maar ik zou eerst de andere oplossingen proberen.;)

Bijdrager
    HVDK

Mijn kinderen hebben een leuke pop geteken d om mijn tft scherm met zoon dikke zwarte stift..aarghh!

De haarlak methode werkte, pak een vochtig microvezeldoekje, spuit op de punt een beetje haarlak, meteen beginnen te poetsen, als het verdwenen is meteen met ander gedeelte doekje goed uitvrijven en klaar is kees, had geen rare vlekken op beeldscherm naderhand.

De pop was trouwens leuk.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.