16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    HvR

markeringen e-mails

In mijn mailprogramma van Yosimite staat bij de gemarkeerde berichten een 1.
    Dus een gemarkeerd bericht. Maar er is geen bericht te zien, ook niet in alle postbussen.
    Ik heb mail al een keer gestopt, maar ook dat hielp niet.
    Hoe krijg ik die 1 weg?
    Weet iemand een oplossing?
    Ik wilde een afbeelding meesturen, maar zie niet waar ik die kan toevoegen.

HvR

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Night. Reden: Duplicaat topic verwijderd

Moderator
    Night

Je kan een afbeelding toevoegen aan je bericht door
    1) met je muis over Avatar te gaan
    2) op het driehoekje klikken
    3) kiezen voor ‘bewerk’
    4) in de grijze balk boven je bericht klikken op ‘img’
    5) je afbeelding selecteren op je eigen computer
    6) klikken op ‘voeg toe’
    7) als je klaar bent klik je onderaan je bericht op ‘verzend’

Bijdrager
    HvR

Wat is de avatar?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

„Avatar” is forumtaal voor het plaatje bij je naam — in jouw geval is dat:

en in mijn geval:

Wat een oplossing voor je probleem betreft: wat als je een willekeurig bericht markeert en dan de markering weer verwijdert? (Ik heb het regelmatig, na ontvangen van spam plus gewenste mailtjes, dat er op het Dock-icoon van Mail het cijfer 1 blijft staan alsof ik nog ongelezen berichten heb terwijl dat niet zo is; een willekeurig bericht in m’n postbus Inkomend als ongelezen markeren en het dan openen haalt die 1 weg. Misschien dat iets vergelijkbaars helpt in jouw geval.)

Bijdrager
    HvR

Ik heb het net geprobeerd: Een bericht in mijn postvak IN gemarkeerd. Dan staan er twee berichten in de map gemarkeerd met inderdaad een 2. Als ik dan in de map kijk staat er maar 1 bericht in, dat ik er net heb ingezet. Als ik die verwijder komt het cijfer 1 weer terug en de map is leeg.

.

Ik heb een afbeelding van mijn mailbestand ingevoegd. Weet niet of het zichtbaar is.
    Ik weet nog steeds geen andere manier om een afbeelding in te voegen.

Wat wordt bedoeld met AVATAR?

Groetjes, HvR

Bijdrager
    HvR

Ik zie nu dat het met die afbeelding wel gelukt is.

Groetjes, HvR

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    HvR op 08 september 2016

Ik heb het net geprobeerd: Een bericht in mijn postvak IN gemarkeerd. Dan staan er twee berichten in de map gemarkeerd met inderdaad een 2. Als ik dan in de map kijk staat er maar 1 bericht in, dat ik er net heb ingezet. Als ik die verwijder komt het cijfer 1 weer terug en de map is leeg.

Daar is zo te zien wat anders aan de hand dan in mijn geval met zogenaamd ongelezen berichten. Heb je al geprobeerd om Mail te stoppen en weer te starten? Zo nee, dan is de kans groot dat dat het probleem verhelpt. Had je dat al gedaan maar lost het niks op, dan ligt het wellicht aan Spotlight, lijkt het na wat zoeken op het Internet. Je kunt Spotlight eenvoudig opnieuw laten indexeren waarmee het probleem hopelijk opgelost zou moeten zijn.

HvR op 08 september 2016

Ik heb een afbeelding van mijn mailbestand ingevoegd. Weet niet of het zichtbaar is.

Als je een afbeelding invoegt, zie je die niet in het veld waarin je je bericht typt. In plaats daarvan zie je de URL van de afbeelding, zoals http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/20a6f4b0d334f6addda4e37ed403bce9be79fbad_33987.png, met [im‍g] ervoor en [/i‌m‍‍g] erachter.

HvR op 08 september 2016

Wat wordt bedoeld met AVATAR?

Het plaatje van jezelf naast je bericht.

Bijdrager
    HvR

Ik heb net gekeken bij spotlight op de pagina Privacy. Maar daar is niets te zien.Wat moet ik daar dan eventueel doen? Het is mij nog niet helemaal duidelijk en ik doe liever geen ondoordachte stappen. Graag wat meer duidelijkheid.

Bijdrager
    HvR

Is er nog iemand met een goed idee om die 1 bij gemarkeerd weg te krijgen?
    Ik heb de Mac al een paar keer uit en aan gezet, maar hij blijft komen.
    Ik doe nogmaals mijn schermafbeelding er bij waar het goed is te zien dat de map gemarkeerd helemaal leeg is en er toch een 1 achter staat.
    Begrijp hjier niets van en zou hem graag weg hebben.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    HvR op 09 september 2016

Ik heb net gekeken bij spotlight op de pagina Privacy. Maar daar is niets te zien.Wat moet ik daar dan eventueel doen? Het is mij nog niet helemaal duidelijk en ik doe liever geen ondoordachte stappen. Graag wat meer duidelijkheid.

Spotlight is de functie op je Mac die ervoor zorgt dat hij snel dingen kan vinden — als je rechtsboven in beeld op het vergrootglas klikt, verschijnt er een balk waarin je kunt typen waar je naar zoekt. Als je dat doet verschijnen er zoekresultaten onder, en om die resultaten snel te kunnen geven, heeft Spotlight een zogenaamde index van alles op je harde schijf gemaakt. Zou die er niet zijn, dan zou de computer elke keer heel je harde schijf moeten doorzoeken, en dat kan héél erg lang duren. Met zo’n index hoeft hij echter maar één keer een index te maken (wat een tijd duurt) en kan hij daarna in de index kijken of daarin staat wat je zoekt, zodat de computer veel sneller de resultaten aan je kan laten zien.

Ook andere programma’s maken gebruik van die index: in Mail wordt hij bijvoorbeeld gebruikt om snel weer te kunnen geven welke berichten je gemarkeerd hebt, want anders zou Mail elke keer dat je de postbus Gemarkeerd opent, al je mailtjes moeten bekijken om te zien welke er gemarkeerd zijn.

Nu kan het gebeuren dat er foutjes in de index kruipen, zoals bijvoorbeeld dat er volgens de index een gemarkeerd bericht zou zijn terwijl dat eigenlijk niet (meer) zo is. Om dat soort problemen te herstellen dienen die instructies van Apple:

1. Selecteer het menu Apple  > Systeemvoorkeuren en klik op Spotlight.
    2. Klik op het tabblad Privacy.
    3. Sleep de map of schijf die u opnieuw wilt indexeren naar de lijst van locaties die Spotlight bij het zoeken moet overslaan. Klik op OK om dit te bevestigen.
    4. Selecteer de map of schijf die u zojuist hebt toegevoegd en klik op de knop Verwijder (–) om deze uit de lijst te verwijderen.
    5. Stop Systeemvoorkeuren. Spotlight maakt nu een nieuwe index van de inhoud van de map of schijf.

Wat je moet doen, is naar het genoemde tabblad gaan, en dan vanuit de Finder het icoon van de schijf Macintosh HD naar de lijst slepen. Er komt dan een bericht op het scherm dat vraagt of je zeker weet dat je dat wilt doen:

Hier kies je „OK” om aan te geven dat dit inderdaad de bedoeling is. Wat je daarmee namelijk doet, is dat je tegen je computer zegt dat Spotlight níét op Macintosh HD mag zoeken — en het gevolg is dat Spotlight z’n index van die schijf weg zal gooien. Door daarna de schijf weer uit het lijstje te doen (door hem te selecteren en op de knop met het minnetje erop te klikken), zal Spotlight een geheel nieuwe index aanmaken, waar de oude fouten niet meer in voorkomen. Dat zal een tijdje duren (hoe meer er op je harde schijf staat, hoe langer), dus heb geduld, maar als het goed is zal het markeringsprobleem in Mail hiermee verdwijnen.

Bijdrager
    HvR

Voor alle zekerheid nog maar even:

Welk icoon moet ik uit deze lijst pakken?
    Ik zie geen Macintosh HD staan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De makkelijkste manier is om een Finder-venster te openen en dan met de rechtermuisknop te klikken (of met twee vingers op een trackpad, of met de ⌘-toets ingedrukt) op de mapnaam bovenin het venster. Er zal een menu verschijnen met onderin de naam van je computer en bovenin de huidige map:

Klik hierin op de onderste naam, die van je computer. De inhoud van het venster zal veranderen in icoontjes voor al je harde schijven, plus Netwerk. Van hieruit kun je Macintosh HD naar het venster van Systeemvoorkeuren slepen.

(Als extra tips: je kunt dat menu natuurlijk ook gebruiken om snel naar andere mappen te gaan, en het werkt ook in andere programma’s dan de Finder. Bijvoorbeeld in Teksteditor, Pages, Numbers, Photoshop, enz. kun je op die manier heel snel een Finder-venster openen voor de map waarin zich het document bevindt waarmee je aan de slag bent.)

Bijdrager
    HvR

Jakko, Ik heb alles gedaan precies zoals jij zei. Daarna heb ik mail gestopt. Ik zie nu niet hoe lang de computer overdoet om een geheel nieuwe index te maken.
    Ik heb nu mijn Mail weer gestart en de markering is weg. Hoop dat het zo blijft.
    Het was wel eng allemaal, maar het lijkt gelukt te zijn.
    Bedankt, ik blijf dit toch altijd heel spannend vinden.

Bijdrager
    HvR

Jakko, Ik was te enthousiast.
    Ik heb de computer een herstart gegeven, maar de map gemarkeerd met het cijfer 1 is weer terug terwijl de map leeg is.
    Het heeft dus helaas niet geholpen.
    Kan er soms ergens nog iets anders aan ten oorzaak liggen?
    Ik zou die 1 toch wel graag weg hebben, op een of andere manier stoort hij mij.
    Weet jij of iemand anders nog een andere mogelijkheid om die 1 weg te krijgen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    HvR op 11 september 2016

Ik zie nu niet hoe lang de computer overdoet om een geheel nieuwe index te maken.

Dat kan wel een aantal uur duren.

HvR op 11 september 2016

Het was wel eng allemaal, maar het lijkt gelukt te zijn.
    Bedankt, ik blijf dit toch altijd heel spannend vinden.

Dit is niet iets waarbij het totaal fout kan gaan. Ja, je gooit de index weg, maar de computer kan die index automatisch weer helemaal opnieuw maken. Het is niet alsof je hiermee bijvoorbeeld je vakantiefoto’s of documenten waarin een berg werk zit, kwijt kunt raken.

HvR op 11 september 2016

Ik was te enthousiast.
    Ik heb de computer een herstart gegeven, maar de map gemarkeerd met het cijfer 1 is weer terug terwijl de map leeg is.

Dan lijkt het erop dat het toch niet ligt aan een kapotte index:(

HvR op 11 september 2016

Weet jij of iemand anders nog een andere mogelijkheid om die 1 weg te krijgen?

Ik helaas niet. De (blijkbaar niet-werkende) oplossing die ik eerder gaf, had ik op het Internet gevonden. Zelf heb ik dit probleem nog nooit gehad (maar ik markeer dan ook nooit berichten, ik gooi ze in postbussen).

Bijdrager
    HvR

Doe ik ook meestal. Dus waar deze markering vandaan komt is mij ook een raadsel.
    Toch bedankt voor je meedenken. En misschien moet ik hem maar gewoon negeren.

Fijne avond, HvR

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.