7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    CedricH

Maps routebegeleiding en caching

Weet iemand of iOS7 je de route die je instelt volledig cacht of kan cachen bij het vertrek (bv. thuis onder wifi)? Ik vind hier geen eenduidig antwoord voor op het internet. Ik moet namelijk naar het buitenland en wil mijn iPhone gebruiken op de heen en terugreis maar heb tijdens het rijden zelf voorbij de grens geen mobiele internetverbinding.

Bijdrager
    fred44nl

je hebt voor navigatie geen internet verbinding nodig, maar wèl gps.
    daarom kun je navigeren met bijv. een iPad Mini met 3g èn wifi, maar zonder dat er een sim in zit.
    de 3g-apparatuur omvat gps en dat werkt zonder internet verbinding.
    m.a.w. je kunt het zelf testen: haal de sim maar uit je iPhone:)

Bijdrager
    CedricH

Maar moeten er geen kaarten ingeladen worden tijdens het rijden? Ik gebruik de standaard maps app en niet een Tomtom app of iets dergelijks.

Bijdrager
    fred44nl

volgens mij niet, maar je kunt het zelf eenvoudig testen, door je sim even te verwijderen.

Bijdrager
    Buzz

CedricH: De GPS positie kan inderdaad onafhankelijk van de internetverbinding worden bepaald, en de routebeschrijving staat helemaal in de telefoon, maar de kaart in Apple Maps of Google Maps wordt niet van tevoren voor de hele route opgeslagen. Deze moet inderdaad tijdens de rit via een internetverbinding worden opgehaald. En als je geen data roaming wil gebruiken dan werkt dat dus niet. Vandaar dat er een markt bestaat voor apps als Tom Tom en Navigon voor iOS, die al hun kaartmateriaal altijd in de app hebben staan.

De Maps apps hebben wel een cache, maar die wordt alleen gevuld door wat er op het scherm wordt getoond. Als ik naar een vreemde stad ga dan zorg ik er altijd voor dat ik thuis even in de Maps heb rondgekeken in die stad op verschillende zoom niveaus. Dan kan op de bestemming de kaart uit de cache worden gehaald. Maar om dit voor een hele route te doen lijkt me niet zo handig.

fred44nl: Je SIM hoef je nooit te verwijderen om te testen. Je kan gewoon cellular data en wifi uitzetten in system preferences.

Bijdrager
    CedricH

Bedankt voor de informatie, ik zal dan eens uitkijken naar een andere app voor offline navigatie!

Bijdrager
    JJmac

Skobbler is leuke, zowel offline als online.
    Je kan zelf de landen samenstellen. En is niet duur.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.