6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    okkehel

[Opgelost] Twee mappen Programma's?

Er zijn in mijn mappenstructuur twee mappen Programma’s en dat klopt volgens mij niet. Dit is de structuur:

Er zijn dus twee mappen Programma’s. In de map onder Macintosh HD staan nagenoeg alle apps maar in de map Programma’s onder de map mbosma worden soms ook apps geinstalleerd maar dat gebeurt dan automatisch (bijvoorbeeld door Steam). Is dit normaal?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    KarelWillem

Kies es…

Bijdrager
    KarelWillem

Map twee is volgens mij voor specifieke gebruikers (voor je eigen Steam-account bijvoorbeeld i.d.d).

Map een is gewoon voor programma’s die door iedereen gebruikt kunnen worden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Precies: de algemene map Programma’s is er voor programma’s die voor elke gebruiker op de computer beschikbaar zijn. Het idee achter de map in je thuismap is zodat je daar programma’s voor eigen gebruik kunt zetten.

Dit is iets dat teruggrijpt op de Unix-achtergrond van macOS, waar dit redelijk normaal is (omdat op de grote computers waar Unix origineel op draaide, de meeste mensen alleen in hun eigen thuismap konden werken).

Bijdrager
    GoeieDag

Maar standaard wordt de map ~/Programma’s niet aangemaakt in een verse installatie van het macOS. Dus blijkbaar alleen bij programma’s die erom vragen, zul je deze map zien opdoemen.

Vergeet ‘m verder, en zet je programma’s gewoon in de Programmamap op HD niveau.

Bijdrager
    okkehel

allen: dank. Het is duidelijk.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.