6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Mark de jager

mappen/bestanden cloud

Beste lezer,

Ik wil programma onderdelen en XML bestanden van mijn iMac delen naar mijn MacBook Pro via een cloud.
    Op mijn iMac en MacBook gebruik ik hetzelfde programma, alleen ontbreekt het aan een goede deel functie.
    Ik wil dat mijn MacBook alleen maar de bestanden automatisch bijwerkt(via de cloud) en ze gebruikt binnen de software die ook op mijn Macbook staat. Als ik op mijn MacBook dan een wijziging aanbreng dan is dat alleen voor die situatie en wil niet dat deze wijziging ook naar mijn iMac weer word teruggezonden via de cloud. Ik gebruik mijn iMac als basis om mijn presentaties voor te bereiden en breng alleen op mijn iMac wijzigingen aan.

Nu ben ik al een heel eind gekomen met Mega sync-client van Mega(een van de vele cloud diensten).
    Het punt alleen is.. zodra ik een kleine wijziging op mijn MacBook aanbreng wordt deze direct gesynchroniseerd met mijn iMac, en deze wil ik juist ongewijzigd laten. Heeft één van jullie hier een een goede tip?

Goed Mark

Bijdrager
    McPim

Om welk programma gaat het en wat bedoel je precies? Je wilt synchroniseren maar wil niet dat lokale wijzigingen gesynchroniseerd worden, dat begrijp ik niet helemaal.

Bijdrager
    Mark de jager

Hoi Pim,

Je zegt het bijna helemaal goed. Ik heb een presentatie voorbereid met het programma Mixemergency op mijn Imac.
    Mijn MacBook die dezelfde software heeft zal de uiteindelijke presentatie gaan vertonen op video schermen.
    In deze presentatie zijn 40 video’s verwerkt en omdat deze presentatie niet éen op één wordt overgenomen door mijn MacBook is het voor mij veel handiger om de programmamap van Mixemergency te delen via de cloud dienst Mega(anders moet ik de hele presentatie weer opnieuw gaan invoeren in mijn MacBook). De programmafolders van Mixemergency van mijn beide Mac computers zijn dus aan elkaar gelinkt via de cloud. Zo worden o.a de volgorde van mijn presentatie enz. ook automatisch opgenomen in mijn MacBook (dit scheelt mij uren werk).

Dit is natuurlijk prachtig maar houdt ook in dat als ik een wijziging in mijn presentatie op mijn MacBook aanbrengn deze ook automatisch wordt bijgewerkt op m’n iMac(via het synchroniseren van Mega) en dat is juist niet de bedoeling. Ik wil dat de presentatie die ik voorbereidt heb op een iMac ongewijzigd blijft.

Bijdrager
    McPim

Tsja, je vraagt nu wel iets wat een beetje vreemd is. Het is óf het een óf het ander toch? Je hebt eerst een slimme oplossing bedacht voor je probleem (de presentatie wordt niet overgenomen op je MacBook) door de programma-map te synchroniseren maar klaagt daarna dat de de gegevens ook andersom weer synchroniseren.. Dat is juist het principe van synchroniseren toch?! De oplossing lijkt me simpel, synchroniseer je presentatie en dupliceer de betreffende map dan op je MacBook naar een nieuwe map. Die wordt dan niet gesynchroniseerd, problem solved. Kost je uiteraard wat meer opslagruimte..

Bijdrager
    Mark de jager

Bedankt voor je tip Pim!

Bijdrager
    McPim

(y)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.