6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jordi_N

Mappen verdwenen na update High Sierra

Dag allen,

Vanavond ben ik erachter gekomen dat op mijn externe hardeschijf na het installeren van High Sierra een aantal mappen zijn verdwenen. Het gekke hieraan vind ik dat dit op alfabetische volgorde lijkt te zijn gebeurd. De mappen met beginletters A t/m K staan er wel nog op, L t/m Z niet meer. Ik ga er gemakshalve al vanuit dat ik deze mappen nooit meer terug zie, zeker omdat ze ook niet in de Time Machine backup werden meegenomen.

Ik vraag me af of er meerdere mensen zijn die met dit probleem kampen, of dat het toch echt aan mij ligt…

Hartelijke groet.

Bijdrager
    GoeieDag

Die TM backup van een extern medium wel of niet is een optie, een eigen keuze.

Maar wat heeft jouw externe HD te maken met de update van Sierra naar High Sierra?

Bijdrager
    Jordi_N

Dat begrijp ik. En het heeft misschien niet direct verband, maar voor de update was er nog niets aan de hand en na de update wel. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de externe hdd het precies op dat moment begeven heeft. Wat ik daaraan echter gek vind, is dat die mappen dus op alfabetische volgorde weg zijn.

Moderator
    Night

Dit is inderdaad een heel vreemde fout, die echter wel vaker voor komt, maar los staat van het updaten. Soms ziet men gewoon de folders op het beeldscherm één voor één spoorloos verdwijnen. Een oplossing? Niet echt, mits je een goede backup hebt. Ik heb het zelf ook eens meegemaakt in de programma’s folder. Eén voor één zag ik de mappen verdwijnen maar heb nooit een oorzaak kunnen vinden (ook niet in de logs)…

Ook in jouw geval dus: Backup! Backup! ennuh… ohja: BACKUP! En dan nog liefst 1x lokaal en 1x in ‘The Cloud’…

Bijdrager
    Jordi_N

Dank voor je bericht. Inderdaad, een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen…

Moderator
    Night

Succes (y)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.