19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Macosx

Mappen Synchroniseren ?

Ik heb een iMac en een Powerboek beiden met OS 10.3.
    Hoe Synchroniseer ik de b.v. de home map op beide systemen ?

Bijdrager
    JeePee

Er zijn een heleboel sync-progjes. Bedoel je dat je je complete homefolder wilt syncen? Handmatig kan :wink: , maar da’s geen doen….
    Wil je handmatig syncen of automatisch en ik neem aan dat je niet wilt dat iedere keer de volledig folder wordt vervangen voor de meest nieuwe…

Tja, kijk eens op Macupdate.com of Versiontracker.com en zoek naar ‘sync’ of heb je dat al gedaan? Smaken verschillen, dus het kan best zijn dat een programma dat ik fijn vind, voor jou niet voldoet…

Ik heb Duover, prima programmaatje, kun je zelfs per uur laten syncen/backuppen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al veel programma’s voor het syncen heb geprobeerd, maar sinds ik .Mac heb, ben ik helemaal verkocht. Ik weet het, het kost het een en ander, maar het is zo eenvoudig. Alles gewoon automatisch, ik hoef m’n beide Macs niet tegelijkertijd aan te hebben staan en toch weet ik dat ik binnen no-time op beide Macs iCal, Adresboek en m’n Bookmarks gesynct heb. iSync synct helaas niet meer dan die zaken…:?

Wellicht kan het programma Backup van Apple meer dan puur een backup maken naar .Mac en terug naar dezelfde Mac. Ik zal eens kijken, als ik het niet vergeet of het ook van .Mac naar een andere Mac kan. Ik zeg expres, als ik het niet vergeet, want ik zit nu op mijn werk…:mrgreen:

Bijdrager
    Macosx

Ik had ooit op os 8 – 9 een applescript dat dat deed, heb niets in os 10.3.3 kunnen vinden. Het oude script ben ik kwijt.

Groet :finderoud:

Bijdrager
    Hans Klein

Ik gebruik Synchronize X Plus. Zowel voor backup als synchroniseren. Ben hier zeer tevredenen over. Zie http://www.qdea.com/pages/downloads1.html

Bijdrager
    bruno

ChronoSync gaat goeed!!

Bijdrager
    henkverhaar
    ”Macosx”

Ik heb een iMav en een Powerboek beiden met OS 10.3.
    Hoe Synchroniseer ik de b.v. de home map op beide systemen ?

Als gezegd, er zijn veel programmas die (delen van) machines synchroniseren. Zelf gebruik ik You Synchronize (voorheen ExecutiveSync) om mijn dagelijkse werkmap op mijn G5 met de overeenkomstige map op mijn TiBook te syncen. Voordeel: de bestanden worden aan de hand van een checksum gecontroleerd, en niet op grond van de OS modification date; nadeel, het werkt daarmee trager dan de meeste andere programmas.

henk

Bijdrager
    barbar25

Je hebt ook silverkeeper 1.0.1 van Lacie. Freeware met compare, sync en back-up funktie.

Bijdrager
    Macosx

Ok bedankt allemaal 8)

Bijdrager
    JeePee

En ben je er al uit? Welke kies je?:D

Bijdrager
    Macosx

Silverkeeper is the one. Het is free en kan mappn met de zelfde naam aan op verschillende systemen. :)

Bijdrager
    404
    ”Macosx”

Silverkeeper is the one. Het is free en kan mappn met de zelfde naam aan op verschillende systemen. :)

Ik heb ook silverkeeper geinstalleerd om mijn home dir te backuppen en daarna over een clean install te doen. Daarvoor heb ik eerst mijn homefolder als source gezet en daarna op een andere schijf laten backuppen. Nu heb ik mijn primaire schijf gewist en wil ik dus de homefolder terugzetten. hoe doe ik dat met silverkeeper? als ik namelijk nu de geback-upte map als source zet, en mijn homefolder als destination, dan kopieert ie de map erbij in mijn homefolder.. Hoe zorg ik dat de huidige home map wordt vervangen door degene waarvan ik een backup had gemaakt?

Bijdrager
    JeePee

Zijn je naam en wachtwoord precies hetzelfde? Je moet in ieder geval niet in de homefolder zijn ingelogd, anders kan die map niet vervangen worden, aangezien je erin zit…

Gooi de map die je wilt vervangen weg, de map Users/Gebruikers kies je dan als doel en dan kun je de boel kopiëren naar de map Users/Gebruikers.:D Herstel daarna even voor de zekerheid de bevoegdheden. 8)

Bijdrager
    404
    ”JeePee”

Je moet in ieder geval niet in de homefolder zijn ingelogd, anders kan die map niet vervangen worden, aangezien je erin zit…

dus ik moet nog een user aanmaken en vanuit die nieuw aangemaakte user de map vervangen?

Bijdrager
    JeePee

Je hebt geen andere partitie met systeem erop? Anders inderdaad een andere gebruiker aanmaken met (denk ik) beheerderspermissies. Dan inloggen daarin, je homefolder (die je vervangen wilt) in de prullenmand gooien (nog niet legen) en dan met Silverkeeper de boel overzetten, maar gewoon kopiëren kan denk ik ook. Daarna permissies herstellen, uitloggen en inloggen in je ‘nieuwe homefolder’. Ben benieuwd of je nog iets onverwachts tegenkomt…:D

Bijdrager
    404
    ”JeePee”

Je hebt geen andere partitie met systeem erop? Anders inderdaad een andere gebruiker aanmaken met (denk ik) beheerderspermissies. Dan inloggen daarin, je homefolder (die je vervangen wilt) in de prullenmand gooien (nog niet legen) en dan met Silverkeeper de boel overzetten, maar gewoon kopiëren kan denk ik ook. Daarna permissies herstellen, uitloggen en inloggen in je ‘nieuwe homefolder’. Ben benieuwd of je nog iets onverwachts tegenkomt…:D

ik heb nu datzelfde gedaan maar dan zonder user aan te maken, permissies hersteld en daarna handmatig de preferences toegevoegd. het blijkt te werken..i hope

Bijdrager
    JeePee

Nou, dat zou mooi wezen. Het was al weer een tijdje terug dat ik het getest had, dus wat je zegt kan kloppen, maar voor de zekerheid zette ik het er bij.:D

Bijdrager
    alma

hoi,
    is het een manier om itunes te synchroniseren op 2 macs
    een mac is thuis voor “acquisition” en de andere voor in de trein om de boel te ordenen(geen tijd thuis!)!
    ik doe het nu met kopiëren en plakken maar met 15 gigs aan muziek wet ik het soms niet meer.
    ik wil wat ik thuis download op mijn powerbook over kunnen zetten meer niet het liefst automatisch!
    tips?

Bijdrager
    JeePee

Je zou bij MacUpdate.com en Versiontracker.com kunnen zoeken op sync, kloon of backup en dan kijken of er een progje is wat een folder kan klonen/syncen/backuppen, maar dan niet altijd alles overzet, maar alleen de veranderingen.

Gewoon even wat progjes proberen, de één vindt dit handig, de ander dat, het is best persoonlijk.

Bijdrager
    BartVB

In Tiger komen ‘Portable Home Directories’. Op die manier kan je alles syncen met een netwerk server, dat zou voor mij echt helemaal ideaal zijn:) Die feature komt vooral uit OS X Server maar er wordt vast een stuk opensource gebouwd waarmee je dat ook met een normale (en veel goedkopere) Linux bak kan doen. Met een beetje geluk gebruikt Apple ASF of een andere industrie standaard…

Overigens kan je van je Linux machine ook al een iDisk server maken, erg handig, maar daarmee kan je (volgensmij) niet heel je homedir op de netwerk server zetten.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.