9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Oldekamp

Mappen lokaal delen onder select groepje gebruikers

Hallo,

Ik heb op mijn Macbook Pro een download map met daarin diverse films etc. die ik wil delen in mijn netwerk. Ik gebruik deze laptop alleen ook voor school en dan moet ik telkens bestandsdeling uitschakelen (ik kreeg al commentaar dat mijn download map open stond). Dit is vervelend.

Toen merkte ik op dat ik bepaalde gebruikers kon toevoegen door voor hun een account aan te maken, en zij dus met een Account en Wachtwoord wél bij die map kunnen. Vul het wachtwoord in, druk op ‘Maak account aan’ en klaar..

..zou je denken, want vervolgens zie ik de account niet verschijnen onder het groepje accounts die bij de map mogen.

Omdat dit misschien wat vaag over komt, hier enkele screenshots:

Bijdrager
    Oldekamp

BUMP alsjeblieft..

Bijdrager
    Vinhelper

Hij komt er bij mij wel bij te staan, als ik er 1 toevoeg.

Waarschijnlijk moet je even een aantal .plists naar je bureaublad verzetten:

Bibliotheek>Preferences>com.apple.AppleFileServer.plist
    Gebruikers>’jouw naam’>Bibliotheek>Preferences>com.apple.AppleShareClient.plist

Gebruiken anderen op je school ook Macs?

Bijdrager
    Oldekamp

@Vinhelper Er zijn in mijn klas nog 2 Macbooks, de rest zijn allemaal Windows Desktops.

Waarom moet ik die .plists naar mijn bureaublad verzetten? Ik houd mijn bureaublad graag ‘schoon’ namelijk..

Edit: De .plists verzet, opnieuw geprobeerd en dit veranderd helaas niets!:(

Bijdrager
    Vinhelper

Als er niets bijzonders gebeurd, kun je ze zo weer weggooien.

Waarom het niet werkt, geen idee.

Tot nu moet je dan ”Iedereen” even op ”Geen toegang” zetten, en als iemand iets nodig heeft, het even komen vragen. Dan kun je het daarvoor even open zetten.

Niet handig, weet ik, maar een andere oplossing heb ik op dit moment niet.

Misschien weet iemand anders raad?

Bijdrager
    Hansi2124
    TheScythed op 30 januari 2011

BUMP alsjeblieft..

Waarom deze tekst en dwang?
    Heb geduld en besef dat men niet a la minute een antwoord moet geven, maar dat sommigen niet online zijn en iets anders doen. Daarnaast weet niet iedereen een oplossing voor elk probleem.

Jouw tweede posting wordt meestal niet gewaardeerd……

Bijdrager
    Stirf

Ach Hans, 16 jaar dus ongeduldig. Dat komt met de jaren:wink:

Bijdrager
    Oldekamp

Ik dacht dat de post niet op de frontpage van de website was gekomen, vandaar mijn bericht om hem daar alsnog te krijgen..

Bijdrager
    Hansi2124

Soms kan dat een paar minuten duren…..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.