16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    School

mappen in Outlook zijn weg

Beste,

Vorige week heb ik mijn iMac ge-up-date. Er staat nu versie macOS Mojave 10.14.3 op. Omdat ik niets meer office 365 erop had staan, ben ik dat gaan downlanden in de app-store. Ik heb nu Microsoft Outlook voor Mac versie 16.23.1.   Maar als ik nu mijn outlook opendoe, ben ik al mijn mappen kwijt waarin ik mijn e-mails bewaarde. Dat is best knap vervelend. Zou iemand me kunnen helpen? Hoe krijg ik al mijn mappen terug aan de linkerkant?

alvast bedankt!

Bijdrager
    tarun

Heb je je oude account voor Office 365 of andere mailaccounts gekoppeld?

Bijdrager
    School

Ik denk een ander want ik heb mijn code van Office 365 Home nergens moeten ingeven.

Bijdrager
    nnsa

Normaliter heb je een Microsoft Account, met een inlognaam en wachtwoord. De inlognaam is vaak je (outlook) emailadres. Als je bent ingelogd kan je binnen dit account een aantal zaken regelen en koppelen. Als je dit nooit hebt gedaan (voor Office365 uit de app store dien je ook een account aan te maken) dan wordt het lastig. Toch moet jouw email-account nog aanwezig zijn via het web. Als dat zo is, dan moeten er nog gegevens online aanwezig zijn en moeten die in je Outlook app tevoorschijn komen. Je had ook een export kunnen maken uit je oude situatie uit Outlook van agenda en email en die had je kunnen importeren.

Overigens zijn we inmiddels bij Mojave 10.14.4, maar dat lost je Outlook probleem niet op.

Bijdrager
    iMac Lover

Langeleden werkte MS outlook met *.pst bestanden waar alles instond

Als ik dit goed gelezen heb is het een *.olm bestand

misschien helpt dit Engelstalig artikel je verder

https://jonbrown.org/blog/migrate-2016-outlook/

Bijdrager
    nnsa

Outlook voor Windows werkt nog steeds met .pst bestanden en Outlook voor Mac inderdaad met .olm bestanden. Maar zonder een backup / export van deze bestanden wordt dit niets.

Kan de vorige versie niet worden teruggezet vanuit een (Timemachine) backup ?

Bijdrager
    iMac Lover

Ik zit niet achter mijn Mac

ik hoop dat @ school backups maakt met time machine!

Dus een *.olm bestand terug zetten mag dan geen probleem zijn

ik heb het idee, dat hij bij inbox in de mappen gewoon verborgen heeft

verder

Als hij Microsoft Outlook via de App store heeft aangeschaft, kan hij altijd de support van Microsoft bellen in Amsterdam

Een uitstekende support

verstuurd via mijn old-fashion iPhone 6S

Bijdrager
    iMac Lover

@school hoefde geen product code intevoeren.

Reden hij heeft MS Outlook aan geschaft via de Apple App store. De billing liep via Apple

Een Microsoft account aanmaken is dan wel handig. ivm Microsoft One Drive. 1 TByte cloud Opslag

Bijdrager
    nnsa

Dan moet MS Outlook nog functioneren met de vorige outlook account gegevens. Dus binnen Outlook het vorige account toevoegen.

Bijdrager
    School

We maken op school een back-up en die zie ik ook maar ik krijg dat niet teruggezet. Weet ook niet goed hoe dat werkt.

Bijdrager
    nnsa

Is het dan een school-account ?

En de school werkt zeker met Windows ?

Is de backup een .pst file ?

Bijdrager
    School

alvast bedankt voor de hulp hoor!

We maken op een externe harde schijf een backup. Die kan ik openen op een dag voor de update maar wat doe ik dan? Wat haal ik naar waar want dat begint met iMac van Nicky en zo kan ik verder bladeren nr alle dagen van die back-up. Als ik daar een bepaalde dag kies en dubbel klik dan staat er Macintosh HD. Dat gaat zo verder naar Bibliotheek, gebruikers, programma’s en systeem. En dan weet ik niet wat ik moet doen.

Sorry

Ik werk met een iMac maar we hebben Office 365 gekocht voor alle microsoft programma’s te hebben. De rest van de school werkt immers met Windows.

Bijdrager
    nnsa

Begin eens met vasttestellen, VIA INLOGGEN OP MICROSOFT WEBMAIL, met je “oude account gegevens / emailadres” of je gegevens die je mist nog aanwezig zijn.

Zo ja, maak dan binnen je Outlook-omgeving op de Mac (dus de applikatie en niet via webmail) een extra account aan (binnen Outlook) met die “oude” inloggegevens, doorgaans je emailadres en wachtwoord.

Dan een verse backup maken van je Mac

Als datgeen resultaten geeft, zal je een backup terug moeten zetten van de datum dat je nog oude gegevens had. Dan die oude Outlook openen en een export maken van agenda, contacten en email gegevens als .olm file.

De verse gemaakte backup terugzetten en de .olm file importeren in je nieuwe Outlook.

Het beste kan je iemand in je omgeving opzoeken (of een Apple dealer / systeembeheerder, die hier verstand van heeft) en deze tekst laten lezen om je hier bij te helpen.

Bijdrager
    nnsa

Waarschijnlijk werkt het (nog) op basis van je oude code of via je appleID als je het in de app store heb aangeschaft.

Kloppen doet het in ieder geval niet.

Bijdrager
    iMac Lover

Kun je in Outlook niet gewoon via het puldown menu archief niet gewoon je .olm bestand importeren.

Ik kon het olm bestand niet vinden op mijn mac mini

Dit moet de locatie zijn > /Users/<username>/Library/Group Containers/UBF8T346G9.Office/Outlook/Outlook 15 Profiles/Main Profile

Ik werk met Microsoft Outlook versie 16,23,1 beta versie.

Bijdrager
    nnsa

<p class=”cite”>iMac Lover op 3 april 2019 om 13:58</p>
    Kun je in Outlook niet gewoon via het puldown menu archief niet gewoon je .olm bestand importeren.

Ik kon het olm bestand niet vinden op mijn mac mini

Dit moet de locatie zijn > /Users/<username>/Library/Group Containers/UBF8T346G9.Office/Outlook/Outlook 15 Profiles/Main Profile

Ik werk met Microsoft Outlook versie 16,23,1 beta versie.

Op deze lokatie staat er geen .olm bestand. Ik denk dat je door hier te gaan ‘rommelen’ van de regen in de drup komt.

Hier (binnen de Outlook app) kan je .olm exporteren en importeren.

Misschien wordt het tijd voor de vraagsteller om contact op te nemen met de helpdesk van Microsoft ?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.