11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Thomas18NL

Mappen in dock gelijk in finder opnenen?

Hallo,

Ik weet niet of dit al is gevraagd maar mij wilt het niet lukken en ik kan het niet vinden..

Volgens mij is het makkelijker dat als ik op een map in mijn dock klik (bv downloads, programma’s) dat hij deze gelijk in finder opent..

Hoe krijg ik dit voor elkaar?:)

Groetjes

Bijdrager

Hallo Thomas,

Dat is inderdaad mogelijk! Houd gewoon de command-toets ingedrukt tijdens het klikken. Dit werkt trouwens ook blij applicaties in de Dock.

Bijdrager
    Thomas18NL

Ooh haha tof!
    Geweldig spul, die mac’s! ik allemaal zoeken blijkt het (weer) gewoon zo makkelijk te zijn!

Bedankt voor je snelle reactie!

Bijdrager
    1984

Mocht je maar 1 hand vrij hebben..klik dan rechts onder de map.

Bijdrager
    tarun

Ik zie “Open in Finder” al direct staan:

Bijdrager
    1984
    Thomas18NL op 13 april 2011

Volgens mij is het makkelijker dat als ik op een map in mijn dock klik (bv downloads, programma\’s) dat hij deze gelijk in finder opent..

Hoe krijg ik dit voor elkaar?:)Je kunt natuurlijk ook gelijk de Finder openen, daar vind je de betreffende mappen ook.

Bijdrager
    SunKeeper

Daar is nu de alias-functie voor. Wat we in Windows een snelkoppeling noemen.

Rechtsklik op een map die je wilt, en kies: ”Maak alias aan”.

Je krijgt dan een map je erbij met een klein zwart pijltje in het logo. Sleep dit naar de rechterkant van je Dock.

En eventueel kun je het mapje wat je net hebt aangemaakt gewoon weggooien. Hetgene wat in je Dock staat blijft gewoon werken.

Bijdrager
    1984
    SunKeeper op 13 april 2011

Rechtsklik op een map die je wilt, en kies: \’\’Maak alias aan\’\’.

Je krijgt dan een map je erbij met een klein zwart pijltje in het logo. Sleep dit naar de rechterkant van je Dock.Indien je een map naar je dock sleept word het al een alias, dus die hoef je die niet te maken.Maar het kan geen kwaad om een alias te maken.

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen opent dan weer het Dock-venster van de map (in die donkere stijl, zoals op het eerste plaatje in dit topic), en de TS wilde juist een origineel Finder-venster.

Een map naar het Dock slepen is niet hetzelfde als een alias in het Dock zetten. Daar heeft Apple wel bij nagedacht.:thumbsup:

Maar ik begrijp de verwarring.:wink:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    1984 op 13 april 2011
    Thomas18NL op 13 april 2011

Volgens mij is het makkelijker dat als ik op een map in mijn dock klik (bv downloads, programma\\\’s) dat hij deze gelijk in finder opent..

Hoe krijg ik dit voor elkaar?:)Je kunt natuurlijk ook gelijk de Finder openen, daar vind je de betreffende mappen ook.

Even los van het feit dat de Finder al open staat heeft het geen nut om de Finder naar voren te klikken omdat de map in het dock (nog) niet open staat. En dat is wat de TS wilt, een map direct openen vanuit het dock.

Bijdrager
    Oppie

Maar wat ik niet begrijp van TS (en ik vermoed dat TS de werking van de Dockmap niet begrijpt) is de reden van zijn vraag.
    Want vanuit de Dockmap kun je het gedownloade bestand ook openen en verplaatsen (bv naar je bureaublad of naar de prullenmand).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.