4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    jebman

mappen delen, hoe ook submappen delen?

Ik wil mappen van op mijn iMac delen met mijn MBP. Beiden draaien 10.6. In de systeemvoorkeuren heb ik bestandsdeling ingeschakeld, de map die ik wil delen met een + toegevoegd. Als ik nu in finder kijk op de iMac is er ook een balk in beeld met de melding dat de map wordt gedeeld.
    Echter, als ik via finder op de MBP naar de gedeelde map ga kom ik niet in de submappen terwijl op de iMac in finder wel gedeeld staat boven de submappen.
    Alle submappen apart toevoegen is mij te veel werk.
    Doe ik iets verkeerd in het delen? Hoe kan ik toch een map incl submappen delen?

Bijdrager
    johnkeates

De map en alles wat er onder ligt wordt altijd gedeeld. Het probleem wat jij hebt is permissies. De mappen die je wil delen staan waarschijnlijk individueel zo ingesteld dat niemand anders er in mag.

Dit komt voor als je bijvoorbeeld een gebruikersmap wil delen, die hebben standaard vrij restrictieve permissie instellingen zodat mensen niet in elkaars bestanden kunnen neuzen.

De beste oplossing is een nieuwe map maken onder Shared of Gedeeld (de map die boven je gebruikersmap ligt), en die dan delen. Daar zet je dan alle submappen bij in die je ook wil delen, en daarna reset je de permissies op die nieuwe gedeelde map zodat iedereen er bij kan.

Bijdrager
    Ir.Bob

Je gebruikt zeker een andere gebruikersnaam op de iMac en MBP? Zo ja, dan moet je de gebruikersnaam die je gebruikt op de MBP de toegangsrechten geven op de bewuste mappen op de iMac, of inloggen met de naam die je op de iMac gebruikt?

Bijdrager
    jebman

@john
    als ik op info klik op de submappen dan staat er geen vinkje bij gedeelde map, bij de meest bovenliggende map wel.
    Ik zal dus een aantal vinkjes moeten gaan zetten. Bedankt voor je aanwijzing.

Alles verplaatsen ga ik niet doen, was/is vooral om door te werken aan zaken die ik anders altijd alleen achter de iMac doe maar nu met het mooie weer aan de tuintafel.

@Ir.Bob
    volgens mij staat de inlognaam van de MBP bij toegestane namen in actief account.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.