12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Leubie

Mappen beveiligen

Weet iemand hoe ik een map kan beveiligen met een wachtwooord onder OSX

Bijdrager
    Torz

Bijdrager
    DEUZ

Bah……nog effen en jullie beginnen massaal te roepen UTFS (Use The Fuckin’ Search). Als ik dat graag wil ga ik wel naar Tweakers.net:(

Bijdrager
    remier

Logisch, even zoeken is zo gebeurd… (en niet moeilijk)
    Anders krijg je straks allemaal topics met slotjes en daar wordt je ook niet echt vrolijker van :roll:

Bijdrager
    MacAttack
    ”DEUZ”

Bah……nog effen en jullie beginnen massaal te roepen UTFS (Use The Fuckin’ Search). Als ik dat graag wil ga ik wel naar Tweakers.net:(

Hihi wel een grappige afkorting, wat me wel opvalt is dat plots veel mensen zich beginnen te storen aan mensen die een dubbele topic plaatsen. Eigenlijk stoort mij dat meer dan die dubbele topics. Toen ik de eerste keer op macosx.nl kwam plaatste ik ook een topic die ergens wat verder scheen te staan, ik geloof dat adriaan me toen op een zeer vriendelijke wijze daarop wees. De laatste tijd lijkt het hier idd al meer op UTFS:lol:

Ok als je dagelijks het forum bezoekt weet je de weg hier wel en weet je ook waar je alles moet vinden. De meeste mensen die een dubbele topic plaatsen komen hier meestal voor de eerste keer en ik zou toch liever dan op een vriendelijke manier de weg gewezen worden dan met een zucht:wink:

Ik opteer dat men gewoon een vriendelijke standaardzin met verwijzing naar topic gebruikt. Topic afsluiten 48h laten staan en hup verwijderen.

vb van een standaardzin : UTFS <topic>

Nee effe serieus we zijn allemaal beginnelingen geweest, denk eens terug aan die tijd. (goh ik lijk al helemaal in kerstmismood:oops: )

Bijdrager
    Jor1

wat jij zegt; maccers zijn aardige mensen!:wink:

Bijdrager
    Mmmarco

Right on!
    Ik kom hier al een hele tijd en zie verschilende onderwerpen naar verloop van tijd terugkomen. Dat komt voor een deel omdat de informatie of omstandigheden (hard- of softwarematig) is veranderd. Denk aan nieuwe types mac of versie updates.
    Het enige dat constant blijft, is het probleem.

Bijdrager
    Torz
    ”MacAttack”

…opvalt is dat plots veel mensen zich beginnen te storen aan mensen die een dubbele topic plaatsen. Eigenlijk stoort mij dat meer dan die dubbele topics.
    ..Ok als je dagelijks het forum bezoekt weet je de weg hier wel en weet je ook waar je alles moet vinden. De meeste mensen die een dubbele topic plaatsen komen hier meestal voor de eerste keer en ik zou toch liever dan op een vriendelijke manier de weg gewezen worden dan met een zucht:wink:
    ……
    Nee effe serieus we zijn allemaal beginnelingen geweest, denk eens terug aan die tijd. (goh ik lijk al helemaal in kerstmismood:oops: )

Niet overdrijven,als je nieuw bent kun je er best even erop gewezen woorden dat je ook kunt zoeken.Dat is helemaal niet kwaad bedoeld.Laten we het “educatief” noemen.
    En dubbele topics zijn niet erg als de inhoud niet precies hetzelfde is.
    In computerland veranderen dingen zo snel,dat een oplossing van een maand geleden nu al weer verouderd kan zijn.
    Het nut van een forum is om gezamelijk problemen te formuleren,analyzeren en oplossingen hiervoor te bedenken,en om mensen binnen deze site te laten zien waar ze dingen kunnen vinden.Daar hoort ook bij het wijzen op de zoekfunctie.
    TZ

Bijdrager
    crazy ivan
    ”Torz”

Eerst even zoeken binnen het forum.
    Maar goed:
    http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=955&highlight=mappen+beveiligen

Inderdaad! Wel even lezen! Iemand krijgt een tik op zijn vingers maar wordt vervolgens gewoon geholpen. Zo moet ‘t! Is toch niks mis mee? Er wordt toch niemand afgeranseld?

:mrgreen:

Crazy Ivan

Bijdrager
    Leubie

Ik zal als verooorzaker van DEZE discussie ook nog even een duit in het zakje doen. Ik vond het geen probleem dat ik gewezen werd op het feit dat je heel makkelijk kunt zoeken en zal het in het vervolg ook doen. Verder is het super dat er zo goed gereageerd wordt op vragen da’s voor een beginner (ondergetekende) heel prettig.

Gr,

Leubie

Bijdrager
    MacAttack

Torz het kwam mischien wat verkeerd over voor je, het ging niet over jouw post maar over de sfeer die plots opduikt die DEUZ beschreef. Dat was me veel harder opgevallen dan de dubbele posts.

Bijdrager
    Torz

Trek het me niet persoonlijk aan hoor.Is meer algemeen.
    Kan tegen een stootje,heb een harde Torzo en ook nog een kogelvrij vest:lol:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.