4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    arw

Mappen automatisch synchroniseren

Goedemorgen mede maccers,

Ik heb een vraag ik heb een map lokaal op mijn computer staan onder mijn gebruikers account en dan in de map documents. Deze map sleep ik 1 maal naar mijn idisk van mobile me. Nu ben ik lokaal aan het werk in die map op mijn computer en voeg een bestand toe in die map, nu wil ik graag dat hij deze automatisch ook op mijn idisk bijwerkt in dit geval dus dit document plaatst in die map.

1 kan dit automatisch ?
    2 zo ja hoe dan want het lukt me niet
    3 als dit niet kan hoe moet het dan ?

Moderator
    Night

Heb je dit al eens doorgekeken?

Bijdrager
    MacSnout

Volgens mij zou de oplossing gevonden kunnen worden in “iDisk synchronisatie”. Als de inhoud van je iDisk naar de lokale computer is gekopieerd, maak je een alias van bv een map binnen de iDisk-documenten-map. Deze alias plaats je in je lokale documenten map. Alle documenten welke je wenst te synchroniseren plaats je in die alias-map. iDisk sysnchronisatie zorgt voor de rest (mist “automatische synchronisatie” is ingesteld).

Nadeel is dat “per abuis” verwijderen van documenten uit deze map, ook de documenten worden verwijderd van de iDisk. Het werkt dus risicovol als je er een backup functie denkt aan te ontlenen. Bij per abuis verwijderen van een document vernietigd ook het document op je iDisk. :evil:

Bijdrager
    SySErroR

En, een nog veel groter nadeel, is dat de die belangrijke files _niet_ worden meegenomen in de TimeMachine backup!
    Je iDisk wordt als een sparsebundel gebackupped, maar het is een hel om die files los er uit te peuteren..:P

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.