6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    martijnsnoek

Mappen automatisch synchroniseren met Dropbox

Hallo allen,

Al enige tijd ben ik opzoek naar een functie in OSX of een 3rd party applicatie die het mogelijk maakt om een vaste reeks mappen automatisch bij het toevoegen van een bestand aan een van deze mappen zich mirrored of synct naar een NAS of dropbox. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit mogelijk is met automator in OSX?

Wie kan mij hiermee op weg helpen?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Shmoo

Installeer op alle Macs Dropbox en stel je account in.

Ik heb mijn standaard OS X Downloads folder ‘gedelete’ en daar mijn Dropbox folder van gemaakt. Dus alles wat ik nu download vanuit Safari komt direct in een Downloads mapje terecht in mijn Dropbox folder en staat ook op alle andere computers.

Maar je kunt dit natuurlijk zo breed maken als je zelf wilt want ik het Dropbox foldertje kun je zoveel mappen aanmaken als je zelf wilt.

Bijdrager
    macsiem

Denk ook eens aan Wuala
    Synct alles en nog encrypted ook

Bijdrager
    Sascha
    Bijdrager
    Harley

Hoef je met macdropany niet meer de dropbox/skydrive proggies geinstaleerd te hebben op de mac? Kan ik zo niet vinden.

Bijdrager
    guide506

Maak van de map die je wil synchroniseren een alias aan (2 vingers klikken, Maak Alias aan) en sleep die map naar je Dropbox map. Beide mappen worden nu automatisch gesynchroniseerd.

Off topic: weet iemand of er voor Google Drive inmiddels een soortgelijke oplossing is?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.