6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    peerpeer

Mappen

Vraagje: als ik in Itunes een cd plaats met verschillende artiesten wil ik dat in een map en niet in allemaal verschillende artiesten. Hoe?

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Hangt een beetje af van welke gegevens er allemaal mee worden gestuurd naar iTunes. Je kunt even spelen met de sorteer opties. Sorteren op Album (bijvoorbeeld de foute hits van q music) zet alle nummers van dat album onder elkaar. Ik werk niet meer met iTunes omdat ik spotify prefereer, maar ik zat ooit met hetzelfde probleem en sorteren op album was voor mij destijds te oplossing!

Succes

Moderator
    Night

….verder kan je heel eenvoudig zelf de informatie later toevoegen door alle veschillende nummers te selecteren en met cmd-i het album voor al deze nummers in 1x toe te voegen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik denk dat jullie de vraag verkeerd begrijpen (of ik doe dat, dat kan ook :)). Zoals ik het lees is de vraag: peerpeer heeft een verzamel-CD waarop nummers van meerdere artiesten staan, maar wil die als één CD bij elkaar op de harde schijf hebben staan, niet per artiest een map met daarin één nummer. Om dit voor elkaar te krijgen selecteer je een nummer en doe je ?i waarna je “Deel van verzameling” aanvinkt:

Het enige probleem hieraan is dat je dit alleen voor losse nummers kunt doen: je kunt ze niet allemaal tegelijk openen zoals Night adviseert en dit dan in één keer voor alle nummers aanzetten.

Bijdrager
    Rholerio

@Jakko Westerbeke Dit is zeker wel mogelijk.

Je selecteert alle nummers gaat dan naar het tablad opties hier kun je ook deel van verzameling aanvinken. Zo bespaar je wat tijd.

Bijdrager
    mymac

Tip voor de volgende keer: een iets duidelijkere titel. Mappen kan van toepassing zijn op de Maps app in iOS, maar ook op een map in Finder…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.