10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    mac-indo

Mapje “Films” per ongeluk verwijderd

Wie weet hoe ik het mapje “Films” die links in de navigatiebalk hoort te staan weer terug kan krijgen?
    Heb per ongeluk helemaal verwijderd en de prullenmand geleegd.. )-:

Bijdrager
    CalmCruiser

weer erin slepen………….. vanuit je home map

Bijdrager
    mac-indo

Ehmm, ben nog niet zo bekend met MacOSX.. Kan met de finder helemaal geen map “Films” meer vinden :(

Bijdrager
    PietjePuk

Finder -> Preferences -> Sidebar.

Bijdrager
    iJoost

Die zit in je Thuis-folder (die met het huisje). Zo niet dan heb je hem misschien wel helemaal weggegooid. Heb je nog een backup?

Bijdrager
    mac-indo

Oh ohhhh, daar staat ie ook niet meer in.. Heb geen backup, kan ik ook niet zelf zo’n mapje aanmaken met hetzelfde icoontje?
    De films die erin stonden heb ik namelijk nog wel op een externe hd!

Bijdrager
    stevenv

Als je een map aanmaakt met dezelfde naam (Films dus) en je herstart, zou het icoontje weer terug moeten komen. Als dat niet lukt, maak dan een nieuwe gebruiker aan (via Systeemvoorkeuren -> Accounts). Vervolgens knip en plak je het icoontje naar je eigen thuismap. Succes!

Bijdrager
    iJoost

Welja. Wel even de rechten weer goed zetten (daar kun je bij met Appeltje-I, vergelijk maar even met de folder Muziek). Misschien eerst even proberen hoe ie reageert op een folder met de naam Movies want volgens mij was dat achter de schermen de echte naam. Zou best eens kunnen dat je dan het icoontej en de Nederlandse naam er vanzelf bij krijgt. Maar let op die rechten als je zelf een map aanmaakt op het hoogste niveau binnen je Thuis-folder.

Bijdrager
    1984

Heb je appletje+F geprobeerd en dan zoeken naar “Films” misschien is hij op een andere plek op je HD terecht gekomen.

Bijdrager
    mac-indo

Iedereen harststikke bedankt, het is me gelukt via een andere account! (-:

:apple: :apple: :apple:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.