7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Map verwijderen

Hallo,

Ik heb op het hoogste niveau op mijn Mac (MacBookPro 13″ late 2013 met MacOS Catalina) een map die ik niet kan verwijderen (krijg de melding dat hij nodig is voor het OS). Toch weet ik vrijwel zeker dat hij niet bij het systeem hoort, want hij heeft de naam van een partitie op een externe HD. Ik weet zeker dat ik die map daar zelf niet heb neergezet of die naam heb gegeven. In de map zit de map “Instrument Library”, met daarin allerhande files die bij Logic Pro X en/of GarageBand horen. Het gekke is dat deze map een exacte kopie is van de “Instrument Library” map die in HD/Bibliotheek/Application Support/GarageBand staat. De map is ruim 13 GB groot!

Ja, zo loopt mijn HD wel vol

Iemand een suggestie waarom ik 2 exact dezelfde mappen heb en hoe ik diegene die op het hoogste niveau staat kan verwijderen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    McD44N

Eerst even kijken van welke Map Logic en Garageband gebruik maken, dat vindt je in de instellingen van die programma’s. Misschien is het wel juist die Map, en kun je ‘m daardoor niet verwijderen.

Als je zeker weet dat ie weg kan, helpt het misschien om in ‘Toon Info’ van die Map (te bereiken met de R. muis) de bevoegdheden juist in te stellen.

Dat doe je onderaan in het Toon Info scherm bij Sharing en Permissions (ik heb engelstalige software). De gebruiker die de folder wil verwijderen (jij dus)  moet kunnen lezen en schrijven. Als er ‘alleen lezen’ staat, kun je dat veranderen door rechtsonderaan op het slotje te klikken en het gebruikswachtwoord in te voeren. Vervolgens selecteer je de gebruiker die je wilt veranderen, en in het keuze menuutje rechts ervan kies je ‘Lezen en schrijven’. Daarna zou je de gewenste Map moeten kunnen verwijderen.

Inactief
    Anoniem

@McD44N:

Helaas, zo eenvoudig is het niet. Jouw suggesties had ik al geprobeerd, de rechten staan op lezen en schrijven.

Maar als ik de map naar de prullenmand sleep, krijg ik alsnog de melding: “kan niet worden verwijderd, omdat het voor macOS is vereist”.

Bijdrager
    Macgb

Geen oplossing maar wel eenzelfde probleem. In totaal 6 mappen, waarvan 5 alleen een verborgen bestand .trash, en inderdaad de naam van een externe schijf. Een map bevat iMovie 9 (met een icoon dat het niet meer bruikbaar is, gebruik deze app al niet meer sinds iMovie 10). Deze map met alle bijbehorende bestanden 6 Gb (geen iMovie bibliotheek) All de 6 mappen kunnen niet verwijderd worden. Niet als beheerder, niet als gebruiker.
    Vreemd.

Bijdrager
    Macgb

Inmiddels een oplossing gevonden.

Via de recovery procedure Catalina opnieuw geïnstalleerd. Kreeg zelfs de waarschuwing dat die mappen zouden worden verwijderd.

Hierna alles als vanouds. De bewuste mappen zijn verdwenen.

Inactief
    Anoniem

<p class=”cite”>Macgb op 15 oktober 2019 om 17:45</p>
    Inmiddels een oplossing gevonden.

Via de recovery procedure Catalina opnieuw geïnstalleerd. Kreeg zelfs de waarschuwing dat die mappen zouden worden verwijderd.

Hierna alles als vanouds. De bewuste mappen zijn verdwenen.

Dank voor de tip, heeft bij mij ook gewerkt! Eindelijk weer wat ruimte op mijn HD.

Bijdrager
    Macgb

Goed te horen dat het bij jou ook heeft gewerkt ?.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.