7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    vincentsmit

Map verdwenen Mac OS X server

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ik ineens een map (map: Crossmarkpictures) niet meer kan zien in Finder? Maar wel in Server Tools van Mac OS X server (zie screenshots).

Wel is de betreffende map die verdwenen is te zien op andere computes (de map is namelijk gedeeld). Het vervelende is ook dat de map niet meer wordt gebackupt door Time Machine.

Ik gebruik Mac OS X 10.9.1.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    fred44nl

waarom plaats je nou 2 topics ??
    je kunt een bericht toch aanpassen en dan plaatjes toevoegen ??
    of een nieuwe bericht in het topic plaatsen ??

Bijdrager
    vincentsmit

Sorry, neem me niet kwalijk dat er iets verkeerd is gegaan. Ik ben namelijk net nieuw op dit forum. Misschien kun je daar begrip voor hebben.

Ik kan het vorige bericht niet verwijderen.

Moderator
    Koen van Tongeren

Geen probleem. Vorige topic is verwijderd.

Bijdrager
    vincentsmit

Dankjewel Koen.

Bijdrager
    binaries4me

Ik heb geen verklaring waarom dit zo gebeurt. Wellicht kan je de map op de server naar het bureablad (van de server) kopiƫren. Dan de map verwijderen via de finder op de originele locatie. Vervolgens de map weer terug kopiƫren. Wellicht dat dit voor je werkt?

Maar iets simpels als even de server en je Mac opnieuw opstarten heef niet geholpen?

Bijdrager
    Maikelw

Volgens mij maakt osx net als windows tijdelijke bestanden aan waarin voorkeuren van de map in staan opgeslagen .Dsstore dacht ik.

In theorie, als je die verwijderd, dan wordt hij weer opnieuw opgebouwd bij de eerstvolgende keer dat je t venster weer opent toch?

Zoals je ziet weet ik het niet zeker, maar wellicht het proberen waard.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.