14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Sunneh

Map programma’s zomaar weg?

Hoi Allemaal,

Ik weet niet hoe ik dit het makkelijkst kan uitleggen:

Maar ik kwam er erg laat achter toen ik de shortkey appletje+shift+a gebruikte dat ik een lege “applications” map.

Het gekke is dat de map programma’s wel ergens anders gevuld staat, maar ik de shortkey’s ergens anders naar verwijzen.

Is er een mogelijkheid om alle mappen weer netjes gestored te krijgen zoals ze horen te staan? Want ik ben bang dat er dus het 1 en ander weg is gegaan :S.

Mvg,

Bijdrager
    Bitcrumb

Soms als je wat dingen verwijdert lijkt gaat de scrollbar weg en lijkt het alof de map leeg is. Gewoon even een selectiekadertje slepen naar boven toe tot tegen de rand van je finder venster aan en de het finder venster toont weer alles…

Ik weet niet of dat het oplost?

Bijdrager
    Sunneh
    ”exposed”

Soms als je wat dingen verwijdert lijkt gaat de scrollbar weg en lijkt het alof de map leeg is. Gewoon even een selectiekadertje slepen naar boven toe tot tegen de rand van je finder venster aan en de het finder venster toont weer alles…

Ik weet niet of dat het oplost?

Hehe, dat heb ik vaker gehad, maar dit keer werkt het niet helaas =(

Bedankt alsnog voor je reactie:)

Bijdrager
    Esquare
    ”Sunneh”

Het gekke is dat de map programma’s wel ergens anders gevuld staat, maar ik de shortkey’s ergens anders naar verwijzen.

Kun je iets specifieker zijn? Waar staat de gevulde programmamap in de directory-structuur en waar verwijst de shortkey heen?

Bijdrager
    Sunneh
    ”Esquare”
    ”Sunneh”

Kun je iets specifieker zijn? Waar staat de gevulde programmamap in de directory-structuur en waar verwijst de shortkey heen?

Oke duidelijkheid:

Shortkey’s gaat naar: HD / Applications

Me programma’s in de finder gaat naar me gebruikersnaam / Programma’s

Bijdrager
    Esquare

Als het goed is zijn er inderdaad meerdere programmamappen op je Mac. De ene is de algemene programmamap (die onder HD). De andere is de programmamap van de gebruiker (jij dus). De eerste moet gevuld zijn en de tweede kan leeg zijn.

Bijdrager
    Sunneh
    ”Esquare”

Als het goed is zijn er inderdaad meerdere programmamappen op je Mac. De ene is de algemene programmamap (die onder HD). De andere is de programmamap van de gebruiker (jij dus). De eerste moet gevuld zijn en de tweede kan leeg zijn.

Hmz.. 12000+ files overkopieren.. is dat wel slim?!

Bijdrager
    Esquare

Nee, dat is niet slim. Ik snap ook niet hoe de hoofdmap leeg kan zijn, en de gebruikersmap gevuld. Dat is in elk geval niet de default.

Bijdrager
    Sunneh
    ”Esquare”

Nee, dat is niet slim. Ik snap ook niet hoe de hoofdmap leeg kan zijn, en de gebruikersmap gevuld. Dat is in elk geval niet de default.

Dat vraag ik me dus ook af:P me snel shortkey gaat dus naar de hoofdmap die dus leeg is :S

Bijdrager
    Esquare

Die shortkey wijst de goede kant op, maar die map hoort niet leeg te zijn. Dat wordt-ie ook niet vanzelf…

Maar goed, het kan in principe helemaal geen kwaad om het hele zwikkie van de ene map naar de andere te kopiƫren.

Bijdrager
    Sunneh
    ”Esquare”

Die shortkey wijst de goede kant op, maar die map hoort niet leeg te zijn. Dat wordt-ie ook niet vanzelf…

Maar goed, het kan in principe helemaal geen kwaad om het hele zwikkie van de ene map naar de andere te kopiƫren.

Gaat niet.. ik mis speciale bestanden die niet overgekopierd kunnen worden..

[Edit] Probleem opgelost, heb de user’s map Programma’s gesleept naar de HD, overschreven (wat binnen 1 seconde gedaan was) zodat alles weer goed op ze plaats is gekomen.

We kunnen weer lekker verder mac’en :D.[/edit]

ps: slotje kan erop =)

Bijdrager
    adsum

Lukt het niet gewoon onder finder>voorkeuren en dan in de navigatiekolom de map programma’s aan te vinken? Of nog eenvoudiger de hele map “Programma’s” naar de linker kolom te slepen, waarmee je automatisch een alias creeerd.

Of begrijp ik het probleem verkeerd…..

Bijdrager
    Oppie
    ”Esquare”

Esquare, dit is toch al in 10.3 verdwenen, die (lege) Programmamap in de gebruikersmap?!
    Of heb je sinds 10.2 alleen maar update’s uitgevoerd?

Bijdrager
    Esquare
    ”Oppie”

Esquare, dit is toch al in 10.3 verdwenen, die (lege) Programmamap in de gebruikersmap?!
    Of heb je sinds 10.2 alleen maar update’s uitgevoerd?

Inderdaad, dat was me dus niet opgevallen.:)

In dat geval zou het kunnen zijn de TS de map als geheel heeft verplaatst…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.