12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Machiavelli

map of file verwijderen lukt niet

Ik wil wat bestanden en mappen verwijderen van een extern netwerk schijf. Meeste kan ik allemaal normaal verwijderen, maar een aantal files geven de melding dat “onderdeel in gebruik is”, terwijl dit zeker niet het geval is.

Heb inmiddels bevoegdheden hersteld en paar keer alles opnieuw opgestart maar wil niet lukken.

Iemand enig idee?

Gebruik OSX.7.4.

Bijdrager
    Beech

En die bestanden dateren ook allemaal uit de tijd dat je met deze Lion-versie werkt ?

Bijdrager
    mowat
    Bijdrager
    Machiavelli

Nee mappen en files zijn ook in oudere Lion versies of zelfs voorgaande versies gemaakt.

Ook de appletips bieden niet de oplossing!

Moderator
    Night

Dit probleem dateert al uit Snow Leopard en betreft hoogstwaarschijnlijk bestanden die geopend zijn geweest in programma’s die nog open staan (m.n. Apple Mail). Het simpel “veilig’ legen van de prullenmand zou de oplossing moeten zijn (?-toets ingedrukt houden en dan met rechtermuisknop op de prullenbak klikken)

Bijdrager
    Beech

“of zelfs vorige versies”. Dus ook SL ?
    Lees dan dit: http://www.macfan.nl/nieuws.lasso?id=MzgyNTU=
    en dit:

Onderdeel is in gebruik ?

Bijdrager
    Machiavelli

Ik kan niet veilig legen, want ze staan op extern schijf en als ik naar de prullenbak wil slepen geeft hij de fout al…..

Bijdrager
    Machiavelli

En heb alle programma’s afgesloten en alles herstart etc etc…

Bijdrager
    mowat

Je wil ze verwijderen , dus ze staan nog op je externe schijf.
    Misschien eens proberen om ze met cmd ingedrukt naar een andere schijf , bv. je interne, te “verplaatsen”. Dan zijn ze tenminste al weg van je externe schijf.
    En dan proberen of je ze van de nieuwe bestemming wegkrijgt. Of eens naar een memorystick en die nadien formatteren.
    ’t zijn maar ideetjes om je te helpen …

Bijdrager
    Machiavelli

verplaatsen wil hij ook niet:-( krijg ik zelfde melding. Word er gestoord van.

Kan ook niet even schijf wissen ofzo want er staat 1,5 TB op.

Bijdrager
    Machiavelli

Ow w8 binnen de schijf mag ik ze wel verplaatsen, daarna krijg ik ze nog niet weg, maar kan ik ze in 1 “bagger” map slepen.

Bijdrager
    mowat

Met welk programma zouden die bestanden moeten openen , want dat heb ik dacht ik nergens zien staan ?
    Als het iets eenvoudigs is dan kan je misschien dat programma eens openen / afsluiten ,eventueel herinstalleren. Misschien kan je iets terugvinden in activiteitenoverzicht ? Of misschien kan je het document eens met een ander programma openen en afsluiten ? Is het misschien in een ander account gemaakt ? Misschien kan je het vanuit de safemode verwijderen ?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.