11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Yoeri

Map naar externe harde schijf verplaatsen

Ik probeer een map naar mijn externe harde schijf te verplaatsen. Helaas lukt dit niet (zie foto).
    De bevoegdheden van deze map én van de externe harde schijf staan beiden op ‘Lezen en Schrijven’.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?

[EDIT]Andere mappen kan ik wel naar de zelfde locatie op de schijf verplaatsen.

Bijdrager
    Sascha

‘Negeer bevoegdheden op dit volume’ aanvinken in het info-venster ?

Bijdrager
    KingAchille

Je schijf is toevallig geen FAT32 en de bestanden zijn groter dan 4GB?

Bijdrager
    Sascha

Dan krijg je normaal een andere error, KingAchille. Ik dacht errorcode -36 of zoiets…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het lijkt mij dat er iets ín de map staat waarop je geen schrijfrechten hebt. De makkelijkste manier om dit op te lossen is Toon info te doen op de map en dan onderin te klikken op het tandwieltje, gevolgd door “Pas toe op ingesloten onderdelen…”

Bijdrager
    Yoeri

@Jakko

Dit heb ik al gedaan. Hij is de hele nacht bezig geweest maar ik krijg de melding nog steeds.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Andere oplossing: kopieer de map en verplaats dan het origineel naar de prullenmand.

Bijdrager
    Yoeri

Dat werkt ook niet. Ik maak mijn TimeMachine-backups er ook op en als ik desbetreffende map kopieer uit de back-up naar de root dan werkt het ook niet.:ftim:

Nog andere oplossingen?

Bijdrager
    michelvdb

Welke output geeft Terminal?

1. Open Terminal
    2. Typ ls -al en zet een spatie
    3. Sleep die map achter de spatie en geef return
    Bijdrager
    Yoeri

@Jakko Je had gelijk. Ik heb je opmerking niet goed gelezen en heb deze handeling dus uitgevoerd op de schrijfrechten van de externe harde schijf. Dit heeft een hele nacht geduurd, ik heb het daarna op desbetreffende map gedaan en inmiddels is hij aan het kopieeren.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik bedoelde inderdaad de map die je wilt verplaatsen — als je geen schrijfrechten hebt op een bestand dan kun je het ook niet verwijderen of verplaatsen, want dat zijn schrijfbewerkingen, en dus kan verplaatsen van een map daarop vastlopen. Het toont maar weer eens aan dat je duidelijk moet zijn als je uitleg geeft:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.