14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    iJack

Map iTunes verplaatsen

Ik wil de map met MP3’s in iTunes verplaatsen naar een netwerk drive. Kan ik ze gewoon copieeren en het pad veranderen of verlies ik dan m’n index file? Wat is de beste methode?

Bijdrager
    tony montana

Hey iJack,
    Je kunt de map Music -> iTunes verplaatsen waar je maar wilt op je HD.
    iTunes blijft automatisch zijn link/pad behouden naar de file.
    Op het moment dat je dus de map iTunes gaat verplaatsen buiten je HD
    (bijvoorbeeld een externe schijf) dan zul je de link opnieuw moeten toekennen
    vanuit de bibliotheek binnen iTunes..
    :wink:

Bijdrager
    iJack

Hey Tony, bedankt voor je reaktie. hoe ken ik de link toe vanuit de bibliotheek binnen iTunes?

Bijdrager
    Urbin Design

Als je op je bibliotheek gaat staan met de control toets ingehouden, kan je je lijst exporteren.

Bijdrager
    iJack

ok, helder, maar waar exporteer ik de lijst dan naartoe? (newbee vraag waarschijnlijk;-)

Ik kopieeer m’n MP3 bestanden naar een externe (netwerk) schijf, hoe vertel ik iTunes nu dat m’n MP3 files daar staan?

Bijdrager
    Urbin Design

Probeer eens een nummer op de externe schijf te zetten zonder deze te kopieeren. Klik deze dubbel kijk wat er gebeurt? Is zeker geen newbie mis communicatie. Maar volgens mij moet iTunes dit dan vanzelf weer herkennen. ff proberen.;)

Bijdrager
    iJack

Dat heb ik gedaan, iTunes zet dan een rood kruis bij het nummer en vraagt of er gezocht moet worden. Vervolgens gaat iTunes zoeken op de internet schijf, niet op de netwerk schijf…

Bijdrager
    Urbin Design

Sorry iJake! Ik kan je even niet verder helpen ff geduld tot de rest van nederland wakker is.
    Je zou met :apple: F even kunnen zoeken , kijken waar de playlist link zich bevindt en deze kopieeren naar je externe.

Bijdrager
    iJack

De rest van Nederland heeft waarschijnlijk geen kleine kinderen!;-)

Ik ga verder zoeken, thanks!

Bijdrager
    Urbin Design

Er is hier al eens eerder over gesproken. Ik dacht dat HSL daar een oplossing voor had. Er zit ook een maar aan. Anders even zoeken onder de berichten van HSL.;)

Bijdrager
    mbaert

Onder de Voorkeuren “geavanceerd” kun je de locatie van iTunes map wijzigen, kwestie van “wijzig” en vervolgens browsen naar je externe schijf. Ik doe dit al met iTunes sinds OS 9. Je moet dan wel de iTunes map op je HD weggooien, want met importeren van nieuwe nummers zet hij ze anders toch automatisch in de map van je HD. Op zich vreemd als je dat gewijzigd hebt, maar bij mij gebeurde het wel op die manier.

Bijdrager
    iJack

De locatie heb ik gewijzigd (naar m’n netwerk schijf), vervolgens alle MP3’s gecopieeerd naar de netwerk schijf. Tot zover geen probleem met nieuwe nummers die ik toevoeg. De bibliotheek kan nu de “oude” nummers niet meer vinden. Ik moet dus op een of andere manier de bibliotheek vertellen waar de “oude” nummers staan.

De iTunes map hoef je niet weg te gooien, je kunt het copieeren naar de “oude” iTunes map uitzetten.. Dit werkt overigens prima bij mij…

Inmiddels heb ik de “oude” nummers weer geimporteerd vanuit de bibliotheek (zonder ze te copieeren naar je interne schijf)…

Bijdrager
    HSL

weet je wat ik zou doen..

de oude map kopieren naar de nieuwe HD,..
    dan je oude map weggooien (of de inhoud daarvan)
    je hele library in iTunes leegmaken..

en dan via file menu in iTunes “add to library” (of in NL ” toevoegen aan bibliotheek”) de netwerkschijf toevoegen,..
    je moet er wel op letten dat je dan iedere keer als je iTunes opstart ook je netwerkschijf opend,.. maar daar kan je ook een applescriptje voor maken!

(zo heb ik het opgelost)

als je nog meer hulp nodig hebt geef je maar een gil

HS-L

update:
    je moet de locatie dus niet veranderen in je pref’s
    het rippen van cd’s kan je beter op je eigen HD doen en daarna die cd weer uit je bibliotheek verwijderen kopieren naar je netwerk HD en dan weer toevoegen,..
    (ik doe dit zo omdat ik nogal wat problemen gehad heb met het rippen naar een netwerk HD,.. iTunes ging langzaam rippen en vastlopen enzo.)
    ff wat werk, maar het werkt wel het best!!

Bijdrager
    iJack

Jouw oplossing is inderdaad slimmer! Dat brengt me op de volgende vraag maar die zal ik apart stellen in een andere groep, hoe kan ik automatisch verbinding maken met m’n netwerk drive (op een linux file server) wanneer ik m’n iMac opstart? (zie de nieuwe draad in netwerken;-) )

[mod:1c2146efe1=”HS-L”]voortaan ook ff de URL erbij zetten naar andere topic a.u.b.
    http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=6887:P
    :):):D[/mod:1c2146efe1]

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.