7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans Luyendijk

Map “Hulpprogramma’s”

Iets kleins (maar buitengewoon irritant): nadat “Finderpop” (echt een super programma!) er de brui aan gaf, schakelde ik over naar PMenu, om op een makkelijke manier uit de menubar mappen en programma’s te kunnen uitrollen. PMenu werkt prima en is zó te installeren. Het biedt de mogelijkheid om mappen te voorzien van een uitklap-driehoekje, zodat je snel kunt vinden wat je nodig hebt. Bij alle mappen lukt dat zonder probleem, maar bij de map “Hulpprogramma’s” niet. Ik heb al eens eerder ontdekt dat er iets met die (met mijn) map aan de hand was, toen ik (vergeefs) probeerde het icoontje te veranderen. Wie geeft mij een fijne tip hoe ik dit mini-probleem kan oplossen? Thanks!

Bijdrager
    RW076

Kan me voorstellen dat het een soort van systeemmap is. Misschien als je er naar browst via Macintosh HD (als je die nog die naam hebt behouden)?
    Los hiervan hou ik persoonlijk nogal van het allemaal zo origineel mogelijk houden. Maar snap wel dat er mensen zijn die dit graag willen modden.

Succes er mee.

Moderator
    Night

Klopt, onder andere de mappen Programma’s en Hulpprogramma’s hebben een aparte system flag. Die zijn voor aanpassingen toegankelijk door  system en admin (niet te verwarren met je eigen account met admin-rechten). Iedereen anders, inclusief de hoofdgebruiker heeft slechts lees-toegang. Hierdoor kun je niet zomaar dingen weggooien of anderszins dingen veranderen (wat die app ongetwijfeld doet).

Bijdrager
    McD44N

Ik vroeg me af, je kunt een Alias van bijv. ‘Hulpprogramma’s’ maken. Ook van programma’s daarin, maar dan moet je eenmalig je systeem wachtwoord  ingeven. Kun je die Aliassen wel via PMenu bereiken?

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Dank voor de tips en opmerkingen (die overigens nog niet hebben geholpen). Het blijft raar, zeker als ik kijk naar mijn iMac: 

en dat vergelijk met mijn MacBook: 

Bijdrager
    McD44N

Ik zie dat de laatste versie van PMenu van 2017 is. Hebben je iMac en Macbook verschillenden OS-sen?

Heb je de maker, Dana Design al benaderd?

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Hebben je iMac en Macbook verschillenden OS-sen? Ja exact dezelfde!

Heb je de maker, Dana Design al benaderd? Ga ik doen!

Thnx!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.