6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ruudkraus

Map delen

Ik probeer mappen te delen. bestanden dat lukt via iDisk. Via dropbox zou ik ook kunnen delen, maar dan moet de andere party dropbox hebben.
    Weet iemand hoe ik mappen en dan meerdere mappen aan verschillende personen kan delen.

Situatie is de deze. Ik heb een zaak en zou iedere klant een (publiek)map willen door geven. In deze zet ik dan alle bestanden die voor hun bedoelt zijn; offertes tekeningen enz.

Via iPhoto doe ik dit al met alle foto’s zeer handig. Als iPhoto alles kon in lezen was het ook geen probleem.

Ruud

Bijdrager
    fatboysmart
    Bijdrager
    ruudkraus

Nee ik bedoel een map delen via een cloud achtige omgeving. Dus map delen buiten ons netwerk. Zoals je met iDisk bestand kunt delen, m aar dan een hele map….

Bijdrager
    stavos

Zowel via iDisk en Dropbox kun je een map als Public aanbieden. Anderen hebben niet meer dan een browser nodig. Punt is alleen dan wel dat iedereen in die map kan. Dus ook totaal willekeurige “voorbijgangers” op het internet.

Bijdrager
    ruudkraus

kan je iedere map public maken dan ? Dat lukt me niet. Ik heb wel 1 public map er standaard in staan !

Moderator
    unSOUND

En in die public map kun je weer mappen plaatsen. Maar die zijn dan ook voor de hele wereld toegankelijk.

Maar je kunt ook mappen aanmaken en die mappen met specifieke Dropbox gebruikers delen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.