4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    JP

[opgelost] Map bureaublad niet in thuismap maar in map iCloud Drive

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe iMac nu doet zich het volgende voor:
    Als ik een item van het bureaublad naar de prullenbak verplaats dan volgt de vraag “weet u zeker dat u …. van de iCloud Drive wilt verwijderen.
    Ik vond dat al vreemd omdat je zaken van het Bureaublad die in de prullenbak gooit in principe niet bewaart in iCloud.
    Vandaag keek ik in de Thuismap en daar staat geen map Bureaublad. De map Bureaublad staat wel in de map iCloud Drive.
    Nadat ik eerst een kopie van de Bureaubladmap in de Thuismap had gezet wilde ik de map Bureaublad in iCloud Drive in de prullenmand doen maar dat kan helemaal niet. Dan verdwijnt dus het hele bureaublad in de prullenbak. Ik begrijp hier geen deuk van.

B.v.d. voor reacties

Bijdrager
    Shmoo

Systeemvoorkeuren > iCloud en dan bij instellingen even uitschakelen dat je de Documenten en Bureaublad in iCloud Drive wilt opslaan. Dit heb je waarschijnlijk geactiveerd tijdens het installeren/instellen van iCloud.

https://support.apple.com/nl-nl/HT206985#turnon

Bijdrager
    JP

Shmo hartstikke bedankt.

Slaap ze en fijne week

Bijdrager
    McMeller

Waarom zou je het eigenlijk uitzetten?

Ik heb ook de wat slechte gewoonte de bestanden waaraan ik werk op mijn bureaublad te kwakken en omdat Apple deze gewoonte kent is deze functie ingebouwd. Ik ben er wel blij mee dat ik er niet meer bij stil hoef te staan of ik mijn bestandjes al de hemel in heb gestuurd.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.