17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    mollie

Map beveiligen in OSX.

Wie kan mij helpen aan een programma of tooltje om een map persoonlijk te maken!

Bedoel hierbij om een map te beveiligen (een map met perssonlijke foto’s en video’s) ben de enige begruiker om het systeem, maar sommige zaken hoeven niet door gastgebruikers geopend te worden. :apple:

Bijdrager
    Yaris

Zoek in de zoekfunctie op mappen beveiligen.

Bijdrager
    Turbanus

Ooit naar de “File Vault” gezocht?:?

Bijdrager
    Vin

appeltje+i en dan geen toegang en beveiligd aan klikken…

Bijdrager
    Pasav

De functie zit niet standaard in het systeem, er zijn wel allerlij tools die het kunnen , mar dioen doen eigenlij niks meer dan de map verbergen …
    De veiligste manier is een Schijfimage maken en die beveiligen met een wachtwoord.

Succes

Bijdrager
    computer space

Met meerdere users is de thuismap van een andere user niet toegankelijk. Voor basisbescherming is Filevault dus niet nodig.

Bijdrager
    Doede

Van een Windows-bekende hoorde ik dat hij ook met een schijfimage werkt, van precies de omvang van een DVD. Is die op de Mac ook te beveiligen met een wachtwoord, of beter zelfs: te versleutelen met encryptie? Gaat dit allemaal handmatig, of zijn hiervoor ook weer handige programma’s die je wat handelingen kunnen wegnemen?

Bijdrager
    computer space

Schijfhulpprogramma doet dit zeer eenvoudig.

Bijdrager
    michelvdb

Veel van de door jou gezochte informatie wordt klaar en duidelijk in Schijfhulpprogramma’s Help uitgelegd. Klik op Index en zoek naar Codering.

Bijdrager
    Doede

Oke, bedankt! Ik ga eens kijken hoe ik mijn zakelijke en privé gegevens erop kan zetten. Hopelijk kan ik dan nog steeds snelkoppelingen naar bepaalde mappen in mijn Finder venster plaatsen.

Bijdrager
    greatpetie83

wat je natuurlijk ook kan doen is een extra account maken met beperkte mogelijkheden. Dan kunnen ze iig niet bij jouw fotos en videos aangezien dat een onderdeel is van de gebruikersmap.

Bijdrager
    Oppie
    ”Doede”

Hopelijk kan ik dan nog steeds snelkoppelingen naar bepaalde mappen in mijn Finder venster plaatsen.

Ja, dat kan, en het werkt ook nog!:lol:

Bijdrager
    Juch
    ”mollie”

Bedoel hierbij om een map te beveiligen (een map met perssonlijke foto’s en video’s)

jeetje… wat zou hier nou toch tussen zitten:);) :evil: :P 8)

Moderator
    unSOUND

Het is januari… waarschijnlijk dus close-ups van VOOR de dieet-poging…

Bijdrager
    n8n

Een extra ‘gast’-gebruiker aanmaken

[command] + i op de map die je beveiligd wilt hebben

in mijn geval ben ik ‘Nathan’ en ‘Gast’ de account die er niet op mag. Als deze naar deze map gaat staat er een ‘stop’ icoon op en kan deze er niet in. wel even op ‘pas toe op ingesloten onderdelen klikken’

Bijdrager
    Oppie

Dit werkt natuurlijk alleen als de ‘gastgebruiker’ ook als ‘gast’ ingelogd is, niet als ‘Nathan’ ingelogd is en de gast maakt dan gebruik van de Mac.

Anoniem

Eigenlijk is dit hele beveilingssysteem niet handig. Je zou gewoon een wachtwoord moeten kunnen instellen zonder al te veel gedoe. 2 accounts aanmaken vind ik wel omslachtig.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.