5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Map beveiligen: Disk Image maken die 'zelf meegroeit' ?

Hey allemaal,

Ik heb een map met onderzoekresultaten die onder beroepsgeheim vallen.
    Toch wil ik een backup met me meedragen op een USB stick.

Mocht ik hem ooit ‘kwijt’ raken, wil ik niet dat andere mensen deze informatie zomaar in kunnen zien.

Wat kan ik het beste doen?

Als ik een disk image wil maken, beveiligd door een wachtwoord, en daar mn onderzoeksmap in wil zetten, hoe doe ik dat dan, zodat hij meegroeit naarmate er meer in komt te staan (en ik dus niet van te voren een max aantal gig aan moet geven)?

Thanks!

Bijdrager
    michelvdb

Maak een nieuwe lege schijfkopie.
    Grootte: Aangepast > kies een voor jou geschikte grootte.
    Codering: AES-128
    Structuur: Beperkte schijfkopie.

Een beperkte schijfkopie groeit mee tot ze haar maximale grootte bereikt. Je begint bvb. met er 10 MB in te stoppen. Dan is die schijfkopie 10 MB groot. De volgende keer gaat er 126 MB bij. Dan groeit de schijfkopie tot 136 MB. En zo verder tot in het voorbeeld 10 GB bereikt is.

Raadpleeg ook Schijfkopie Help.

Bijdrager
    Oppie

Je kunt de grootte van een zelf aangemaakte schijfkopie later altijd wijzigen in Schijfhulpprogramma.
    Zie de Help-files met ‘schijfkopie’.

Bijdrager
    CMD-Z

Thanks voor de snelle en volledige reactie!

Bijdrager
    CMD-Z

Echter: mijn disk image wordt nu 4.7 gig als ik mijn research map erin kopieer. Dit is geen probleem aangezien mijn USB stick 8 gig aankan, maarrrrrrrr ik wil hem ook graag kunnen openen op windows computers (en de USB stick is dus FAT geformatteerd).

Het kopieren van mijn disk image naar de USB stick lukt niet. (omdat hij >4gig is?)

Iemand een idee hoe ik een beveiligde folder op een stick kan zetten die zowel op een mac als een pc kan worden geopend?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.