4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ReneSegers

[Opgelost] Map beveiligd na verwijderen gebruiker

Ik had op m’n MacBook Air twee gebruikers (mn bedrijfje en privé). Doordat ik gebruiker bedrijfje heb willen verwijderen heb ik eerst backup gemaakt van bestanden van bedrijf op Dropbox. Daarnaast die Dropbox map ook nog gekopieerd naar externe harde schijf. Daarna gebruiker verwijdert.

Nu staat er een verbodsbordje op het icoon van de map uit Dropbox. Ook als ik Time Machine terughaal dan kan ik wel in de map van de oude gebruiker (bedrijf) komen, maar dan hebben alle mappen zo’n verbodsbord.

Hoe kan ik toegang tot deze mappen krijgen? Ik ben immers zelf altijd de gebruiker geweest.

Alvast veel dank voor de hulp!

Moderator
    Night

Waarschijnlijk was je zakelijke account het hoofdaccount waarin je o.a. Dropbox account hebt aangemaakt.

Voorop gesteld dat je privé account ook een admin account is, anders heb je een probleem:

1) Selecteer de betreffende map
    2) type ⌘i
    3) Ga onderaan naar ‘Delen en permissies’
    (evt. driehoekje klikken om men te openen)
    4) Selecteer je naam (van het privé account)
    5) Kies bij ‘Privileges’ voor ‘Lezen en schrijven’
    6) Klik onderaan op het tandwieltje en kies ‘Toepassen op ingesloten onderdelen’

Desgewenst kun je dit ook op een hoger niveau doen, zodat in één keer alle mappen met verbodsbordjes die hierin vallen, de juiste privileges krijgen.

Bijdrager
    ReneSegers

Voorop gesteld dat je een admin account hebt, anders heb je een probleem:
    1) Selecteer de betreffende map
    2) type ⌘i
    3) Ga onderaan naar ‘Delen en permissies’
    (evt. driehoekje klikken om men te openen)
    4) Selecteer je naam (van het privé account)
    5) Kies bij ‘Privileges’ voor ‘Lezen en schrijven’
    6) Klik onderaan op het tandwieltje en kies ‘Toepassen op ingesloten onderdelen’
    Desgewenst kun je dit ook op een hoger niveau doen, zodat in één keer alle mappen met verbodsbordjes die hierin vallen, de juiste privileges krijgen.

Gelukt! Top! Veel dank!

Moderator
    Night

?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.