6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Macian

Map applicaties

Nu heb ik een paar weken geleden mijn ibook op nieuw geinstaleerd! Helemaal top!!!
    Maar Als ik nu mijn een van mijn schijven aan klik (partitie), kom ik tot heel iets vreemds. Links in het scherm heb je de finder met je schijven, netwerk etc etc …daaronder heb je de folders thuis,progamma’s muziek etc ect dat is allemaal dik in orde. Als ik dus de icoon progamma’s aanklik Dan krijg ik dus al mijn progamma’s te zien…..wanneer ik de thuis folder aanklik, en dan daar de map progamma’s aanklik dan is die map leeg? Wat is dat irri zeg! Ik heb geen idee wat er gebeurd is, via de finder kan je al je progamma’s zien en als je de zelfde map via je thuis map wil benaderen…..dan is die map leeg. Iemand enig idee hoe je dat zou kunnen hestellen.
    Want ik ben weer in staat om het er opnieuw op te zetten, want ik erger me dood aan als iets niet werk zoals het zou werken moeten

Ik hoop dat jullie een simple solution weten
    Thanks anyway macfreaks!

Greetz macian

Bijdrager
    Rail

Het is niet dezelfde map. Er is een algemene map programma’s en iedere gebruiker heeft een apparte map programma’s. Waarom weet ik niet. Ik denk dat het met toegangsprivileges te maken heeft die voor iedere gebruiker in te stellen zijn.

Bijdrager
    MacBeer

heb ik ook, en het is heel normaal.

er zijn namelijk twee mappen met programma’s. Twee of meer, afhankelijk van de hoeveelheid accounts:

Er is een map met programma’s die op ‘root-niveau’ staat, dat wil zeggen dat deze niet afhankelijk is van de accounts. Een ieder kan deze gebruiken.

Darrnaast is er in iedere thuismap van iedere gebruiker nog een programma-map. Bij mij is deze ook leeg omdat ik nooit programma’s installeer in die map.

Bijdrager
    Walkingfingers

Mijn ‘thuis’ bevat helemaal geen programmamap.
    Ik heb 4 gebruikers die allemaal gebruik maken van de door mij (beheerder) toegekende programma’s. Verder kan ik alleen programma’s installeren.
    Volgens mij is jouw situatie dus ‘normaal’ cq ‘standaard’.

Bijdrager
    3sje

Is dat dan panther only (en mss tiger ook dan) dat elke user een map ‘programma’s’ krijgt?? Want dat heb ik nog nergens gezien en heb al wat macjes bekeken met MacOS X erop en een heleboel geïnstalleerd. Wat ik hier lees is helemaal nieuw en het nut ervan zie ik ook niet echt!

Behind the screen
    Als een programma bepaald gebruikersspecifiek is, dan maakt die toch gebruik van de map Application Support in de Bibliotheekmap van de gebruiker, niet? Welke programma’s installeer je nu voor één iemand? Dan heb je dus op den duur de mogelijkheid dat eenzelfde programma ettelijke malen op dezelfde Mac staat, omdat iedereen het in zijn/haar map Programma’s fompt?

Bijdrager
    Sad

Sommige mappen van het systeem zijn dubbel, zoals Library (en alles daar onder) en Applications.

Een gebruiker kan dus een applicatie installeren in zijn eigen Applications folder. Andere gebruikers kunnen daar dan niet bij. Heeft zo zijn nut af en toe bijvoorbeeld als je kinderen hebt en je wil hun een eigen account geven zodat ze niet je administratie naar de klote helpen.

Maar in de meeste gevallen installeer je alles gewoon in de algemene Applications map, zodat iedereen er bij kan. Daar staan dan ook alle standaard applicaties van Apple ook.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.