6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    low-d

Map acties: hoe verplaats je bestanden naar een andere map?

Het volgende zou ik graag willen:

Ik gebruik Acrobat Distiller voor verschilende doeleinden. Voor elke gelegenheid heb ik een eigen controle map aangemaakt.
    Nu wil ik elke output map via een mapactie de opdracht geven de verkregen inhoud (het PDF in dit geval) te verplaatsen naar een voor mij aangewezen map.
    Ik heb dus een script nodig die de inhoud van de ene map automatisch verplaatst naar een andere.
    Kan dit?

Helaas heb ik vroeger al nooit iets van wiskunde en basics begrepen, dus scripting is abacadraba voor mij.

Zijn er ergens op het web dit soort handige te vinden?

Bijdrager
    sypie

Ik denk: ga de functies van automator uitzoeken. Volgens mij is het mogelijk om daarmee de mapacties te programmeren, zonder te kunnen programmeren. Zeker voor het sorteren van bestanden naar mappen is dat goed te doen. Zo kun je PDF bestanden naar een aparte map verplaatsen.

Bijdrager
    low-d

Ook daar ben ik al mee bezig geweest, maar ik kom niet verder dan een hele map verplaatsen in plaats van slechts e inhoud.

Bijdrager
    Turbanus

Je kunt toch gewoon een gedeelte van een mapinhoud selekteren of zelfs alles met :apple: +A en dan sleep je dat naar een andere map. Simpeler kan niet.:?

Bijdrager
    low-d

Natuurlijk dan dat, maar daar gaat het hier niet om. Een selectie verslepen kan iedereen. Het gaat er mij om of dit geautomatiseerd kan worden

Bijdrager
    Turbanus

Kun je in de bewuste map geen mappen plaatsen en kiezen waar je het dan saved? Zolang dat niet lukt op het eind van de dag in de desbetreffende projektmap slepen…?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.