6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sannepanne

Map aan bibliotheek toevoegen

Hallo,

Regelmatig voeg ik muziek toe aan mijn iTunes-library. Wie niet, zou ik zeggen.

Ik doe dan “Map aan bibliotheek toevoegen” en vervolgens worden alle mp3’tjes gekopieerd en ingevoerd.

Deze optie: “Bestanden naar Itunes Music kopieren bij toevoegen aan bibliotheek” heb ik ook aangevinkt, dus de muziek wordt keurig in directories geplaatst op volgorde van artiest/album/titeltrack.

Dit gaat perfect, echter soms wil ik dat bepaalde nummers in de directorie “verzamelingen” worden geplaatst.

Hoe los ik dit op?

De vink uitzetten en later de tags wijzigen in “verzamel” en dan de vink weer aanzetten, of is er een snellere methode?

Bijdrager
    Pieterr

Gewoon de map toevoegen zoals je nu doet.
    Daarna selecteer je in iTunes alle tracks van het album, rechts-klik, “Get Info”, ga naar tab “Options”, en kies “Part of compilation” –> “Yes”. OK en het is gepiept.:-)

Bijdrager
    sannepanne

Klopt, maar als je dan in je directorie-structuur kijkt, dan blijven die namen en titels staan. Dat zijn dus lege directories…

Bijdrager
    Pieterr

Vanwaar de behoefte om je druk te maken over de directory structuur in je iTunes map, als je iTunes hebt ingesteld om zich hier om te bekommeren? ;-)

Bijdrager
    sannepanne

Tsja, je hebt wel gelijk, maar ik blijf het een “bug” vinden…

Moderator
    unSOUND

Tja, zo blijf ik het een “bug” vinden dat mensen zich druk maken om bestanden c.q. mappen die op een plek staan waar ze uberhaupt niks te zoeken hebben…

:wink:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.