17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Rhapsody

Manier voor Rabobank telebankieren op met Mac OS X / Safari

Hallo, Ik heb een manier gevonden om met Safari 1.2.3 onder Mac OS X 10.3.5 te telebankieren met de Rabobank / Rabox.
    Volgen van deze instructies is op eigen risico, alhoewel ik geen enkel probleem ben tegengekomen.

1. Download Safari Enhancer 2.5.1

2. Sluit Safari af en start Safari Enhancer.

3. In de tab “Blijvende instellingen”, activeer debug menu.

4. Klik op de knop “Pas permanente instelling toe”

Het gebruik van Safari Enhancer 2.5.1 is slechts eenmalig.

5. Safari wordt opgestart, nu met een “debug” menu aan de rechterkant van het “help” menu.

6. Ga in het menu en selecteer “User Agent”, selecteer “Windows MSIE 6.0”, webservers denken nu dat er met Internet Explorer 6.x voor Windows wordt geraadpleegt.

7. Ga nu naar “http://www.rabobank.nl/info/execute/start?” en naar de selectie “Internetbankieren voor particulieren” en kies wat je nodig hebt. Als het goed is kun je gewoon inloggen met je Rabopas en random reader.

Ik ben verder niet bekend met andere manieren of andere webbrowsers, ik hoop dat deze manier werkt voor iedereen, het werkte perfect voor mij.
    Laat het me weten.
    Let wel deze manier is niet ondersteund door de Rabobank helpdesk en op eigen risico.

Bijdrager
    hydro

:D Bedankt voor de tip! Ik ga het thuis ook eens proberen, want dit is namelijk de enige reden waarom mijn ouders de peecee nog naast ’n iMac hebben staan.

:P kan dat lelijke grijze eendje eindelijk weg.

Bijdrager
    Oupro

Inloggen was bij mij in ieder geval ook al zonder debug menu mogelijk. Echter wanneer ik met geldzaken bezig was en opdracht gaf voor een transfer kreeg ik pas de melding dat er een veiligheidsprobleem is en ik de browser af moest sluiten.

Ik ben bang dat het niet mogelijk is om dit probleem op te lossen met een andere user agent. Wellicht heb ik het fout, omdat ik het nog niet getest heb. Maar eerlijk gezegd ben ik bang dat het niet mogelijk is.

Bijdrager
    KarelWillem

Ook hier was en is inloggen altijd mogelijk.

Transcaties uitvoeren echter niet.

Is dat met dat debug-menu dan opgelost?

Bijdrager
    roelboekel.nl

Je ouders (of ieder ander ;)) kunnen ook gewoon fire fox downloaden… Absoluut geen problemen met Rabobank.

Roel

Bijdrager
    eurofighter2

Jammer dat ik dit nu pas lees. Anders had ik het kunnen uittesten. Vanochtend heb ik namelijk MacOSX.nl gesponsord met 10 EUR. En dat met een overschrijving gedaan. In Safari ging dat niet, maar in IE probleemloos. Ik heb de Safari Debug al geïnstalleerd, maar nog niet op deze manier kunnen toepassen.

Bij mij is het opmerkelijk dat ik wel een acceptgiro kan overschrijven in Safari, maar niet de bank overschrijving kan gebruiken. Dan krijg ik ook een foutmelding. Voorheen had ik dit niet.

Bijdrager
    iFredo
    ”roelboekel.nl”

Je ouders (of ieder ander ;)) kunnen ook gewoon fire fox downloaden… Absoluut geen problemen met Rabobank.

Roel

Ook Camino werkt perfecto! :o

Bijdrager
    bassbug

Ik heb zowel Rabo als ABN internet bankieren en ondanks dat ik ABN een stelletje arrogante eikels vind, vind ik hun site wel lekker helder (geen popups waar een betaling verder gaat etc.) en hun beveiligings systeem met die appraten veel makkelijker. Bij de Rabo moet je meer handelingen verrichten met dat stomme apparaat

Ok, to zover de nieuwsberichten;)

Bijdrager
    Roggie

Hier zijn absoluut geen problemen met Rabobankieren en safari 1.2.3 en OS 10.3.5.
    Ook zonder kunstgrepen.

Bijdrager
    KnarfKijk

Hier gaat ook alles prima met de rabobank en safari en 10.3.5. Trouwens sinds 10.2 geen problemen gehad met telebankieren bij rabo als popup blokeren maar uit staat!

Bijdrager
    madmax

Volgens mij snapt de helft van de mensen niet dat het probleem met Rabobank Internetbankieren en MacOS 10.3.4 of hoger pas optreed op het moment dat je daadwerkelijk een bankafschift wilt versturen. Of soms zelfs pas als je alle klaarstaande opdrachten wilt versturen. Dit probleem is niet consequent aanwezig en soms kan ik ook tien betaalopdrachten klaarzetten waarna hij bij de elfde pas met de “Uit veiligheidsoverwegingen dient u opnieuw in te loggen” melding komt. Knap vervelend als je als je betalingen klaar had staan, die zijn na het opnieuw inloggen natuurlijk nergens meer te bekennen.
    Inderdaad ja, met Firefox gaat het wel prima. De enige oplossing totdat de Rabobank zich conformeert aan de (open) standaarden…

Bijdrager
    Oppie

Zo is het Madmax, dat geklets dat het zo goed gaat:evil:
    Bij mij lukt het bv niet om een ingevulde bankgiro te versturen, de rest weer wel…
    En vergeet die pop-up blokker maar, sinds enige tijd kan het ding gewoon aanblijven!

Bijdrager
    Oupro

Ik heb begrepen dat de Rabobank zich wel aan standaarden wil gaan houden, zodat het ook voor mac-gebruikers beter wordt om te internetbankieren. Uiteraard is er verder niets over bekend.

Ik hoop dat het spoedig beter wordt, want het is niet prettig om afhankelijk te zijn van verschillende webbrowsers. Zeker omdat je ze toch gebruikt voor maar een doel en dat is internetten.

Bijdrager
    OMT-fan

Safari 1.2.3??????

Ik heb alleen 1.2 (v125.9)

Of is dat hetzelfde???

Bijdrager
    jamm

Zelf even mozilla (gratis)gedownload voor mijn Rabobetalingen.
    Lekkere brouwser trouwens… voor mijn gevoel sneller en betrouwbaarder als safari!
    Greetinz..

Bijdrager
    Loesje

Laatste nieuws:
    OMNIWEB gedownload en dat werkt als eerste: snel, strak, en laat geen foutjes zien of haperingen bij het bankieren met Rabobank!!!

Dus: weg met Camino en Safari.

Bij deze. Voor mij de nieuwe ster.

Bijdrager
    KR1275

Ik heb met Safari geen problemen ondervonden met Rabo Telebankieren. Je moet alleen ‘Blokkeer pop-upvensters’ even uitzetten.

Overigens gebruik ik vooral internetbankieren van ABN AMRO. Die is een stuk gebruiksvriendelijker.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.