3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Deuce

Manier om video kleiner te maken

Hey mensen,

Ik ben een final cut express gebruiker en heb de volgende vraag:

Stel, ik wil een 4 seconden fragment, uit een 1,5 uur durende film halen. Kan ik dan op een of andere manier, als de film heb geimporteerd, de scene heb geselecteerd en toegevoegd aan mn tijdbalk…

Om dan die overige 1,5 uur van de film eraf te gooien, zonder dat mijn 4 seconden scene verdwijnt?

Ik doe namelijk alles op een macbook en die raakt nogal snel vol met alle films etc.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    bassmac

1 zoek uit in welk kort stukje originele video dat scene’tje zat, kopieer dat desnoods naar een andere map, maak je fcp film opnieuw op basis van dat nieuwe kopietje, of kijk of je je “project” kan linken aan die nieuwe kopie. Dan kan de rest weg.
    2 Of maak een eindversie dvd of Qt enz, dan heb je de rest niet meer nodig. Kan je wel niks meer bewerken natuurlijk…
    3 please, koop een externe harddisk, die kosten bijna niets meer. USB2 is best te doen voor normaal thuisgebruik…

Bijdrager
    Djmichel

Als je een externe schijf aanschaft kan je beter FireWire gebruiken als je met video materiaal werkt. Vooral als je een G4 hebt, dan heb je alleen USB1 erop zitten, en dat is echt rete traag…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.