5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    coldhearth

MAMP of LAMP?

Hoi,

ik ben een student informatica met een macbook pro in mijn bezit.
    Ik ontwikkel vooral in mijn vrije tijd PHP websites en las overlaatst over LAMP (Linux Apache MySQL en PHP)
    op het linux besturingssysteem ubuntu.

Mijn vraag is nu, wat raden jullie aan? Mac OSX met apache en dergelijke om sites te ontwikkelen of Linux met dergelijke zaken?
    Zijn er voordelen aan de één of de andere manier?

Alvast bedankt,
    Gert-Jan M.

Bijdrager
    oegemeister

Hoi

Ik heb een hele tijd Ubuntu in een VM gedraaid met een (aangepaste) XAMPP installatie, het grootste nadeel hiervan vond ik dat ik steeds die VM moest opstarten.
    Sinds van de week heb ik een MAMPP (ook met een aangepaste XAMPP installatie) installatie en dit bevalt tot nu toe zeer goed, ik wou dat ik dit maanden eerder had gedaan.

gr Sjoerd

Bijdrager
    www.project-euh.com

MAMP

Werkt perfect. Met de betaalde versie kun je ook nog eens makkelijk virtuele domeinen aanmaken, maar de gratis versie voldoet prima!

Uiteindelijk zit er ook een Unix-achtig systeem onder MacOSX, apache zit er zelfs ook al standaard op. MAMP heeft als voordeel dat je het helemaal zelf kan regelen zonder veel moeite..

Bijdrager
    leaf

Gewoon alles compileren heb je alles goed in de hand en op mac osx zit bijna alles al!

Bijdrager
    ST

Mijn advies zou zijn om op je Mac MAMP te draaien zodat je lokaal een PHP-site kan maken en testen. Verder zou LAMP een prima oplossing zijn als je je schrijfsels op een server wil zetten om die zelf te hosten. Ikzelf gebruik daar een FreeBSD server voor maar Ubuntu op een goedkoop PC-tje kan natuurlijk ook.

Ik weet niet of je Ubuntu ook zonder grafische UI kan installeren. Zo ja dan kan je met een Pentium 2 of zoiets prima aan de slag.

LAMP onder Ubuntu in een virtuele machine lijkt me geen optie want dan voldoet MAMP prima.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.